- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله بسیجیان روسیه به مواضع ارتش اوکراین با هویتزرهای مدرنیزه شده "مستا" + ویدئو

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر هویتزر مدرن "مستا"
هویتزر مدرن مستا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
اشتراک
نیروهای بسیج شده روسیه مواضع استتار شده و توپخانه اوکراینی را با کمک پایه های توپخانه خودکششی مدرنیزه شده Msta-SM2 مورد اصابت قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه ویدئوی این عملیات را منتشر کرده است.
این فیلم کار رزمی خدمه منطقه نظامی غرب روسیه را برای انهدام توپخانه و مواضع مستحکم و استتار شده نیروهای اوکراینی در منطقه عملیات ویژه در فواصل چند ده کیلومتری نشان می دهد.
در این ویدئو نشانه گیری و گلوله بار چند گانه و تک تیراندازی از هویتزرهای خودکششی "Msta-SM2" و همچنین نظارت بر انهدام اهداف از هواپیماهای بدون سرنشین دیده می شود.
در وزارت دفاع روسیه گفتند: "از جمله پرسنل نظامی ذخیره فراخوانده شده در چارچوب اعلام بسیج نسبی، ماموریت های رزمی را انجام می دهند."
به گفته فرمانده آتشبار با نام تماس "کاما"، سربازان بسته به ماهیت هدف از گلوله های 152 میلی متری با انواع مختلف فیوز استفاده می کنند. وی تصریح کرد: انواع گوناگون مهمات از جمله مهمات معمولی انفجاری و در صورت لزوم مهمات نوری در صورت ضرورت مشخص کردن و روشن کردن منطقه برای شناسایی دقیق موقعیت دشمن به کاربرده می شوند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که توپخانه ها از انواع مهمات از جمله مهمات با دقت بالا استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد حداکثر آسیب را به استحکامات، استحکامات بتونی عمیق، خودروهای زرهی و نیروی انسانی دشمن وارد کنند.
هویتزر خودکششی Msta-SM2 نسخه مدرن شده هویتزر Msta-S است. این سلاح سیستم کنترل خودکار آتش دریافت کرد که باعث افزایش سرعت شلیک شد. همچنین استفاده از نقشه های الکترونیکی دیجیتال امکان پذیر شد که به طور قابل توجهی جهت گیری روی زمین را سرعت می بخشد و امکان می دهد ماموریت های آتش سریعتر و کارآمدتر انجام شود.
علاوه بر این، "Msta" ارتقا یافته این امکان را می دهد که با اصطلاح "شتاب آتش" به دشمن ضربه زده شود. در این حالت، آتش در طول مسیرهای مختلف بالستیک شلیک می شود، به طوری که گلوله های شلیک شده متوالی از یک اسلحه خودکششی به طور همزمان به هدف اصابت می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала