افشای حقایق ناخوشایندی در مورد اوکراین

© AFP 2023 / Genya SavilovУкраинский флаг на фоне Киева, Украина
Украинский флаг на фоне Киева, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
اشتراک
روزنامه نگار یان انگلهارد در مقاله ای برای نشریه لهستانی Mysl Polska می نویسد که غرب با فریبکاری این ایده را القا می کند که اوکراین برای "جهان آزاد" می جنگد، در حالی که روش هایی که کی یف در این مبارزه استفاده می کند هیچ ربطی به "جهان آزاد" ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله منتشره در این نشریه یاد آور شد که رژیم کی یف، ، زبان روسی را ممنوع ، بناهای یادبود نویسندگان و شاعران روسی را تخریب و مجسمه‌های ملی‌گرایان نفرت‌انگیز اوکراینی مانند استپان باندرا را در مکان‌های آزاد شده قرار داد.
علاوه بر جنگ فرهنگی با روسیه، جنگ مذهبی نیز جریان دارد. انگلهارد از جمله خاطرنشان کرد، تصرف اجباری معابد کلیسای ارتدکس متعارف اوکرائین وابسته به خلیفه گری مسکو توسط حامیان کلیسای ارتدکس مستقل اوکراین و شبه نظامیان گروه های ملی گرا صورت گرفته است. علاوه بر این، سازمان امنیت اوکراین از بسیاری از کلیساها، مراکز اسقف نشین و صومعه ها به منظور جلوگیری از استفاده از جوامع مذهبی به عنوان هسته های "جهان روسی" بازرسی می کند.
انگلهارد نتیجه گرفت: "در پشت همه این پدیده ها، چهره استپان باندرا و سازمان او OUN (سازمان افراطی ممنوع شده در روسیه) به وضوح قابل مشاهده است و معلوم نیست چرا هیچ کس در لهستان و در "جهان آزاد" واکنش نشان نمی دهد.
Премьер-министр Эстонии Кая Каллас - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
نخست وزیر استونی ارسال اسلحه به اوکراین را "راه رسیدن به صلح" نامید
روسیه در 24 فوریه سال گذشته عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
برچیدن بناهای تاریخی مربوط به تاریخ اتحاد جماهیر شوروی و همچنین تغییر نام خیابان ها در اوکراین در سال 2015 آغاز شد که قانون "در مورد کمونیسم زدایی " تصویب شد. مؤسسه یادبودهای ملی اوکراین فهرستی از 520 شخصیت تاریخی را منتشر کرده است که فعالیت های آنها مشمول این قانون است، بنابراین نام آنها به عقیده مسئولان اوکراینی باید از نام های جغرافیایی ناپدید شود. در عوض، نام‌ها اغلب در اوکراین به افتخار همدستان نازیها و خائنان ظاهر می‌شوند، به عنوان مثال، استپان باندرا، که در قتل عام اوکراینی‌ها و لهستانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم شرکت داشت، یا هتمن ایوان مازپا، که از حامیان پیتر اول بود، اما در طول جنگ شمال سوگند وفاداری به پادشاه سوئد چارلز دوازدهم را یاد کرد.
در سال 2022، مقامات اوکراین شروع به مبارزه با همه چیزهای مرتبط با روسیه از جمله یادبود های الکساندر پوشکین، شاعر کبیر روس کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала