اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه ایران بررسی می کند

© Sputnik / Alex MacNaughtonبازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا
بازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
اشتراک
تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ممکن است نزدیک به 40 فرد و شرکت در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو با استناد به پیش نویس اسناد می نویسد اتحادیه اروپا ممکن است تحریم هایی را علیه نزدیک به 40 فرد و شرکت ایرانی اعمال کند.
در این نشریه آمده است: " اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های جدید علیه حدود 40 فرد و شرکت ایرانی است."
پیشتر آنتونیو تاجانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا گفته بود که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته چهارم تحریم ها علیه ایران در ارتباط با اعتراضات ضد دولتی در این کشور است.
بر اساس اسناد دریافتی به این نشریه، می توان از 17 فرد ایرانی از جمله استانداران، یک نماینده مجلس، یک وزیر و یکی از نمایندگان عالی رتبه صدا و سیمای کشور صحبت کرد. همچنین این بسته تحریمی شامل نمایندگان سابق و فعلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه، یگان نیروهای مسلح) خواهد بود.
علاوه بر این، این تحریم‌ها بر سید حمید سجادی، وزیر ورزش ایران نیز تأثیر می‌گذارد که بر اساس اسناد، "مسئول فشار بر ورزشکاران ایرانی است تا در سطح بین‌المللی علیه سرکوب در ایران اظهارنظر نکنند".
در میان 20 نهادی که ممکن است تحریم شوند، سازمان فناوری اطلاعات ایران و همچنین آکادمی که گفته می شود هکرها را آموزش می دهد، قرار دارند. فهرست تحریم ها همچنین شامل دوازده یگان های منطقه ای سپاه نیز می شود.
به گزارش پولیتیکو، همانطور که انتظار می رفت، وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند این بسته را در ماه ژانویه امضا کنند.
از اواسط شهریورماه، اعتراضات و ناآرامی های در ایران در ارتباط با کشته شدن مهسا امینی پس از بازداشت او توسط گشت ارشاد در ایران آغاز شده است. مردم ایران مقامات را مسئول مرگ مهسا می دانند. زنان ایرانی شروع به انتشار گسترده ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی کردند که در آن موهای خود را کوتاه می کردند و حجاب را به آتش می کشیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала