معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ایران علیه شارلی ابدو اقدام حقوقی می‌کند

شارلی عبدو
شارلی عبدو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
معاون حقوقی رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد، در واکنش به اقدام شارلی ابدو، نظرات کارشناسی از وکلای داخل و خارج کشور و هیئت حقوقی خود گرفته و پس از بررسی‌های لازم، اقدام می‌کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد دهقان در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره واکنش حقوقی لازم درباره اقدام نشریه شارلی ابدو، اظهار کرد: "موضوعات حقوقی چندان مسئله فوری نیست. مواضع سیاسی و دیپلماتیک توسط وزارت خارجه در داخل کشور اتخاذ می‌شود. آنجا که نیاز به اقدام حقوقی است، باید اسناد جمع آوری شود و مرکز امور حقوقی بین الملل که متولی مدیریت دعاوی حقوقی در خارج کشور است، بررسی‌های خود را انجام دهد".
وی در ادامه گفت: "در سال‌های اخیر اقدامات خصمانه‌ای توسط برخی از کشورها و رسانه‌های خارجی انجام شده است که شکایت‌هایی در خارج از کشور انجام شده است. اقدام نشریه فرانسوی نیز که به تازگی انجام شده در دست بررسی است تا ظرفیت سنجی شود و نظرات کارشناسی از وکلای داخل و خارج کشور و هیئت حقوقی خود بررسی و بعد اقدام می‌شود".
پیش از این وزارت امور خارجه ایران انتشارکاریکاتورهایی در نشریه "شارلی ابدو" را "اقدامی کفرآمیز ناقض هنجارهای اخلاقی پذیرفته شده، توهین شدید به مقدسات مذهبی، بی احترامی به مقامات سیاسی و مذهبی و توهین به نمادهای دولتی ایرانیان و ارزش های ملی آنها" دانسته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала