به اعتقاد غرب، کی یف بدون برخورداری از تانک امکان تهاجم ندارد

© Photo / 6º Regimento de Cavalaria Blindadoتانک Leopard
تانک Leopard  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از مقامات غربی می نویسد که کی یف بدون افزایش قدرت رزمی خود از جمله تانک ها و سایر تجهیزات سنگین قادر به حمله و بازپس گیری مناطق وسیع تحت کنترل نیروهای روسیه نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از مقامات غربی به این روزنامه گفت: "یکی از عناصری که اوکراینی ها از نظر قابلیت ها فاقد آن هستند، داشتن تانک های اصلی جنگی و نفربرهای زرهی کافی برای پشتیبانی از عملیات تهاجمی است. توازن قدرت بین روس‌ها و اوکراینی‌ها بسیار متعادل است".
به نظر او، "چیزی باید این بن بست را بشکند"، به خصوص اگر اوکراینی ها "بخواهند قلمرو از دست داده را پس گرفته و وضعیت تهاجمی به خود بگیرند."
این مقام گفت: "تانک های جنگی و نفربرهای زرهی بخشی از این امر هستند".
پیش از این شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که انگلیس برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در حال بررسی امکان تامین تانک های "چلنجر 2" بریتانیا به اوکراین است.
بعدتر روزنامه گاردین به نقل از نماینده نخست وزیر "ریشی سوناک" گزارش داد که مقامات بریتانیا هنوز تصمیم نهایی در این مورد نگرفته اند. علاوه بر این، نسخه اروپایی روزنامه پولیتیکو پیشتر گزارش داده بود که فرانسه و لهستان به آلمان فشار می آورند تا تانک های لئوپارد را به اوکراین بفرستند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала