پسکوف: روسیه هنوز با سقف قیمت انرژی مواجه نشده است

© Sputnik / Natalia Seliverstovaپسکوف در باره گفتگوی تلفنی پوتین و ترامپ: ترامپ سیاست مداری بسیار مصلحت اندیش است
پسکوف در باره گفتگوی تلفنی پوتین و ترامپ: ترامپ سیاست مداری بسیار مصلحت اندیش است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
سخنگوی کرملین گفت، این کشور پس از تعیین سقف قیمتی برای منابع انرزی روسیه، تا به حال با چنین موضوعی مواجه نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: "روسیه هنوز با سقف قیمتی برای منابع انرژی روسیه مواجه نشده است، علاوه بر این، فرمان رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت عرضه نفت و فرآورده های نفتی روسیه در صورت تعیین سقف قیمت در قراردادها نیز به قوت خود باقی است".
پسکوف به خبرنگاران گفت:" در مورد ضرر و زیان، در واقع، تا کنون هیچ کس واقعاً سقف را رد نکرده است، در عین حال، می دانید که ما فرمان ریاست جمهوری را نیز در این مورد داریم، بنابراین در مورد چنین ارزیابی هایی شک داریم."
پسکوف در مورد اینکه چه تخفیفی در منابع انرژی از نظر کرملین قابل قبول است، اظهار نظر نکرد.
پیش از این مرکز تحقیقات انرژی هلسینکی زیان روسیه به دلیل سقف قیمت نفت را 160 میلیارد یورو برآورد کرده بود، هلسینکی پیش بینی می کند که پس از 5 فوریه، پس از آغاز تحریم، این رقم به 280 میلیارد یورو افزایش یابد.
در پایان ماه دسامبر، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه با فرمان خود عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را در صورتی که قرارداد با طرف‌های مقابل به طور مستقیم یا غیرمستقیم سقف قیمتی را پیش‌بینی کند، ممنوع کرد.
در 5 دسامبر، تحریم های نفتی غرب به اجرا درآمد: اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می شد متوقف کرد، و کشورهای G7، استرالیا و اتحادیه اروپا محدودیت قیمتی 60 دلار در هر بشکه برای حمل و نقل دریایی اعمال کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала