پسر پادشاه انگلیس: سخنان من در مورد طالبان کشته شده در افغانستان تحریف شده است

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthشاهزاده هری، دوک ساسکس
شاهزاده هری، دوک ساسکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
شاهزاده هری، پسر چارلز سوم، پادشاه انگلیس رسانه ها را به تلاش برای تحریف سخنان او در مورد جنگجویان طالبان (گروه ممنوع در روسیه) که در طول خدمت سربازی در افغانستان آنها را کشته ، متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پسر چارلز سوم، پادشاه انگلیس، در برنامه پرطرفدار جیمز کوردن در شبکه تلویزیونی CBS آمریکا گفت که بسیاری از نشریاتی که گزیده‌هایی از زندگی‌نامه او تحت عنوان ("Spare") را نقل کرده‌اند، به شرایط و حواشی های مرتبط با آنچه نوشته شده، توجه نکرده‌اند.
وی افزود: "بدون شک، خطرناک ترین دروغی که آنها (رسانه ها) منتشر کردند این است که من به نوعی به تعداد افرادی که در افغانستان کشته ام افتخار می کنم. این یک دروغ است. امیدوارم اکنون که کتاب منتشر شده مردم بتوانند آنچه را که در متن گفته شده است ببینند. آنچه نوشتم خطرناک نیست، اما شیوه ای که آنها سعی می کنند سخنان من را بیان کنند برای خانواده من به شدت خطرناک است".
شاهزاده هری، دوک ساسکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
شاهزاده هری: خانواده سلطنتی کسانی را که طبق قوانین بازی نمی کنند نابود می کند
در این کتاب که گزیده‌ای از آن پنج روز قبل از انتشار رسمی آن به مطبوعات درز کرد، شاهزاده هری 38 ساله می‌نویسد که 25 جنگجوی طالبان را هنگامی که دومین خلبان توپچی یک هلیکوپتر "آپاچی" در افغانستان در سال‌های 2012-2013 بود، کشته است. شاهزاده هری گفت: "به نظر من بسیار مهم است که از این تعداد نترسید. برای من این تعداد [کشته شدگان] 25 نفر است. این رقم باعث غرور من نمی شود، اما مرا آزار هم نمی دهد." وی اعتراف کرد که در آن زمان به کسانی که آنها را می کشت، نه به عنوان مردم بلکه به عنوان "مهره های شطرنج که از تخته حذف می شوند، برخورد می کرد." هری توضیح می‌دهد که او نیز مانند بسیاری دیگر از پرسنل نظامی، برای حفظ سلامت روانی، باید این واقعیت را درک کرده و بپذیرد که در جریان جنگ، افراد دیگری را کشته است.
شاهزاده در این برنامه تلویزیونی گفت: "تصمیم گرفتم در این مورد صحبت کنم، زیرا در حین تقریباً دو دهه ارتباط با کهنه سربازان، فهمیدم که مهمترین چیز این است که صادق بوده و به دیگران اجازه دهیم تجربیات خود را بدون شرم به اشتراک بگذارند." هدف از تلاش من برای به اشتراک گذاشتن این جزئیات، کاهش تعداد خودکشی ها [در میان پرسنل نظامی] است."پیشتر مقام‌های ارشد نظامی انگلیس در واکنش‌های خود به اعتراف جنجال‌برانگیز "هری" پسر دوم پادشاه این کشور درباره کشتن ۲۵ نفر در افغانستان در طول جنگ این کشور، این شاهزاده انگلیسی را به خیانت به ارتش متهم کرده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала