معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شد

© Photo / oskemen.infoصدور حکم اعدام به جرم جاسوسی در جمهوری اسلامی
صدور حکم اعدام به جرم جاسوسی در جمهوری اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
علیرضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، چندی پیش علیرضا اکبری، معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به جرم جاسوسی دستگیر شد. برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات ارائه شده در پرونده، وی به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.
در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده دوباره در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در همین زمینه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: اکبری یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.
اطلاعیه این وزارتخانه در مورد این مورد و جزییات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری متهم افزود: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.
برا اساس اظهارات نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، علیرضا اکبری در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا ، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان درمی‌آید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала