ترکیه خواستار گشایش یک کریدور بشردوستانه برای مجروحان در اوکراین شد

© Sputnik / Sergei Bobylev  /  مراجعه به بانک تصاویر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
ترکیه خواهان گشایش یک کریدور بشردوستانه برای خروج مجروحان در رابطه با وضعیت اوکراین بوده و آماده درمان این مجروحان است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد.
شرف مالکوچ، امبودزمان ترکیه پیشتر گفته بود که ترکیه امیدوار باز کردن یک کریدور بشردوستانه بین فدراسیون روسیه و اوکراین با میانجیگری آنکارا برای کمک به کودکان، زنان و مجروحان آسیب دیده از بحران اوکراین است.
اردوغان در سخنرانی خود در برابر شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی حقوق بشر در آنکارا گفت "شرف بیگ (امبودزمان ترکیه) در مورد اینکه آیا می توان برای مجروحان راهرو باز کرد (به دلیل وضعیت اوکراین) صحبت می کند. ما از این حمایت می کنیم. ما مجروحان را از سوریه، آذربایجان و لیبی آوردیمو آنها را در بیمارستان های خود مداوا کردیم و آنها را دوباره بازگرداندیم. این وظیفه انسان دوستانه ما است. ما به کار در این راستا ادامه خواهیم داد".
روسیه 24 فوریه سال 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شده، منطقه دونباس آزاد شده و امنیت روسیه تامین گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала