نیاز غرب به توافق هسته ای حتی با تمام شروط ایران

برجام
برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2023
اشتراک
اگر ماجراهای اخیر در ایران رخ نداده بود شاید سه ماه پیش توافق وین امضا شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، علیرغم همه هیاهوهایی که مطرح می گردد و صحبت های علنی و ظاهری مبنی بر اینکه مثلا دیگر توافق هسته ای اولویت دولت آمریکا نیست، اما واقعیت امر این است که امروزه غربی ها شدیدا به توافق هسته ای نیازمند هستند وتماسها اخیرا به شدت افزایش یافته و پیش بینی می شود که به زودی جلسه جدید وین برگزار گردد.
گو اینکه اینها بهانه می آورند که شرط وشروط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام قابل قبول نیست و تلاش دارند که تاخیر در بازگشت آمریکا به برجام را گردن ایران بیاندازند، اما همه محافل دیپلماتیک متحد القول هستند که بازگشت به برجام حتی با پذیرش همه شروط ایران باز هم به نفع غرب وکشورهای منطقه است تا به ضرر آنها.
همه ناظرین مذاکرات هسته ای باور دارند طبق توافق قرار بر این بود که پیش نویس توافقی که در ماه مارس آماده شده بود پس از انتخابات کنگره به امضا برسد.
دلیل تعلل آمریکایی ها و اروپایی ها این بود که آنها منتظر بودند ببینند اعتراضات و شلوغی ها در ایران نتیجه مطلوب آنها را خواهد داشت یا نه و آیا این امکان وجود دارد که آنها بتوانند امتیازهای جدیدی از ایران بگیرند و یا اینکه حتی آیا ممکن است نظام در ایران سقوط کند یا نه؟
امروزه همه ارکان جاسوسی آنها در ایران به آنها این خبر را داده اند که آنچه منتظرش بودند محقق نخواهد شد.
نه نظام سرنگون خواهد شد و نه می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
اینکه اینها در بعضی مواقع می آیند و اعلان می کنند که همراه معترضین هستند و یا با اعدام ها مخالفند و یا اینکه سفیران ایران را احضار می کنند و یا حتی برخی تحریم های کذایی را وضع می کنند و... ، همه اش برای این است که برگه های چانه زنی خود در مذاکرات آتی را تقویت کنند، نه بیشتر.
خودشان هم به خوبی می دانند تحریم هایی که اعلام می کنند هیچ تأثیری بر رویکرد حکومت ایران در مقابله با اغتشاشات و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور نخواهد داشت و کلا دیگر برگه ای برای فشار بر علیه ایران ندارند.
پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ترامپ هر تحریمی که تصور می شد را بر علیه ملت ایران وضع کرد و امروزه دیگر همه برگه های فشار آنها بر علیه ایران سوخته و تنها برگه ای که دستشان باقیمانده برگه جنگ است و بعید به نظر می آید آمریکایی ها و اروپایی ها، حد اقل در شرایط فعلی، خواهان یک جنگ در منطقه خاورمیانه باشند.
مضاف بر اینکه آنها به خوبی می دانند ایرانی ها خود را برای چنین سناریویی بسیار آماده کرده اند و قطعا تلفات غربی ها در صورت بروز هر جنگی و یا حتی انجام هر عملیات نظامی بر علیه ایران بسیار سنگین خواهد بود و سنگینی آن در حدی نیست که آنها حاضر باشند آن را تحمل کنند.
اینکه حالا برخی شخصیت های سیاسی شان می آیند و چند تا شعار بر علیه ایران می دهند و یا با برخی مخالفین ایرانی ملاقات می کنند، اینها فقط برای تقویت همان برگه چانه زنی شان است نه چیز دیگری.
مضاف بر اینها آنها به خوبی می دانند پس از اینکه حکومت ایران آرامش و ثبات را به صورت کامل به کشور برگرداند حالا سراغ آنها خواهد رفت و همه آنهایی که در ایجاد اغتشاشات درون ایران دخیل بودند را نقره داغ خواهد کرد.
توجه داشته باشید منظور بنده اینجا صرفا اغتشاشات است و نه اعتراضات مسالمت آمیز مردم که برای احقاق حقوق خود به خیابان آمده بودند، این دو مساله را باید از هم جدا کنیم.
نمی توان انکار کرد که مردم با مشکلات عدیده مواجه هستند و مطالباتی دارند که وقتی می بینند کسی به دنبال حل مشکل آنها نیست به خیابان می آیند و اعتراض می کنند، و این مساله در همه جای دنیا امری طبیعی است، بحث بنده در مقاله مربوط به آنهایی است که از این مطالبه گری مردم سوء استفاده کردند و مطالبه گری به حق مردم را به آشوب تبدیل کردند و عموما اینها توسط بیگانگان حمایت می شدند و می شوند.
هنوز ایران شروع نکرده انتقام گرفتن همه شان به دست و پا افتاده اند که از کانال های مختلف از ایران عذر خواهی کنند و از اغتشاشگران تبری بجویند.
می توان گفت همه دیپلمات های غربی امروزه متفق القول هستند که تحریم های اعلام شده جدید غرب بر علیه ایران هیچ فایده و تاثیری ندارند و تنها راه برای غربی ها این است که توافق هسته ای اجرا گردد و بخش هایی از تحریم ها از بالاسر ملت ایران برداشته شود تا بعد از آن اگر آنها بخواهند فشاری بر ایران وارد کنند مثلا تهدید کنند تحریمی را بر می دارند و یا تحریمی با بر می گردانند، در غیر این صورت ایران کشوری است که سرش زیر آب تحریم ها است حالا چه یک وجب چه صد وجب.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала