گزارش و تحلیل

رسانه آمریکایی: "دیپلماسی" غیر دیپلماتیک ایالات متحده منجر به نابودی اوکراین می شود

آمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2023
اشتراک
هر بسته جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه، کارایی این اقدام واشنگتن را کاهش می دهد.
اسپوتنیک به نقل از نشریه امریکن کنسروتیو چاپ ایالات متحده می نویسد: "تا به حال، هیچ مقام آمریکایی نتوانسته است پیامدهای ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، چین، ایران یا کره شمالی را به‌ طور قانع‌ کننده توضیح دهد. در عین حال صداهای بلندی به گوش می رسد که اعمال تحریم های بیشتر، سیاست دشمن را تغییر خواهد داد".
اما لغو تحریم ها ممکن است کاری کند تا حریفانمان به سوی ما رو بیاورند. بنابراین، زمانی که توافق ایران در حال مذاکره بود، ایالات متحده می توانست بر انتقال تدریجی وجوه مصادره شده به ایران، مشروط به رعایت دقیق برجام اصرار کند. و با گذشت زمان، بازرسان واقعاً تأیید کردند که ایران به محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم پایبند بوده است. در واقع، مهمترین انتقاد از ایران این است که خارج از توافق هسته ای به توسعه موشک های بالستیک ادامه می دهد. و دولت ترامپ از برجام خارج شد نه به این دلیل که ایران از اجرای آن طفره رفت، بلکه به این دلیل که ایران تسلیحاتی را ساخت و بهبود داد که توسط این معاهده تنظیم نشده بود.
این کارزار فشار حداکثری رفتار ایران را تغییر نداد. باید این پرسش را مطرح کرد که چرا تهران در وهله اول در حال توسعه موشک های بالستیک است. ایرانی ها در جهانی زندگی می کنند که قدرت های هسته ای آن را تحت سلطه خود دارند. اروپا، آمریکا، روسیه، چین، اسرائیل، پاکستان و هند دارای سلاح هسته ای هستند. علاوه بر این، کشورهای سنی اطراف در حال تقویت سلاح های خود و میزبانی از نیروهای آمریکایی هستند. از این رو، هرکسی که برای انعقاد پیمان موشکی بالستیک با ایران جدی است، باید درک کند که کشورهای سنی همسایه باید در آن گنجانده شوند. و این هدف تنها با گفت و گوی منطقه ای میان کشورهای خاورمیانه قابل پیشبرد است.
این درگیری روسیه و اوکراین است که به ایالات متحده فرصتی برای آغاز چنین گفت وگویی می دهد. در عوض، بلندترین صداها در مجلس سنا سرسختانه کشتار غیرنظامیان در اوکراین را نسل کشی می نامند. هیچ کس شک ندارد که عملیات جنگی منجر به کشته شدن غیرنظامیان می شود یا اینکه روسیه آنها را آغاز کرده است. اما نسل کشی یک تعریف دارد - قتل عام یک گروه قومی یا مذهبی از مردم. و اگر ژاپن بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را نسل کشی بداند چه؟ خوشبختانه برای ایالات متحده، ژاپن به سادگی قادر به بیان چنین اظهاراتی نبود – توکیو تسلیم شد.
کسانی که از "نسل کشی" در اوکراین صحبت می کنند، معتقدند که مذاکرات تا زمانی که آخرین سرباز روسی خاک اوکراین را ترک نکند، غیرممکن است. ممکن است در این صورت این کشمکش به طور نامحدود ادامه یابد. و صداهای بلند علیه مذاکرات هم اینک در حال بحث در مورد طرح بازسازی یک تریلیون دلاری اوکراین هستند. و این علاوه بر 100 میلیارد دلاری است که مالیات دهندگان آمریکایی قبلاً به این کشور دادند. آنها احتمالا انتظار دارند چین به وام دادن به ایالات متحده ادامه دهد. اما فقط یک چیز می توان گفت: سال گذشته سود بدهی حدود 400 میلیارد دلار بوده است. انتظار می‌ رود طی دهه آینده، سود بدهی واشنگتن به پکن به بیش از یک تریلیون دلار در سال افزایش یابد و در نهایت از هزینه‌های نظامی بیشتر شود. منطقی است که از کسانی که بدون استثنا از مداخله بی پایان در هر درگیری بین المللی روی کره زمین حمایت می کنند، بپرسیم، آیا زمانی که پرداخت بدهی ها از مخارج دفاعی بیشتر شود، امنیت ملی ایالات متحده تقویت خواهد شد؟
استراتژیست های تپه کاپیتول خود را نجیب می دانند و اما نابودی اوکراین ادامه دارد و اعمال تحریم های جدیدتر باز هم بی اثر می شود.
نویسنده: رند پال – سناتور ایالات متحده از کنتاکی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала