پیامد حوادث آمریکا برای اوکراین

© AP Photo / Susan Walshواشنگتن
واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
واشنگتن پست: اوکراین به دلیل حوادث در ایالات متحده در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "واشنگتن پست"، اوکراین به دلیل حوادث در ایالات متحده در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
لیز اسلای، ستون نویس نشریه نامبرده نوشت: "آینده اوکراین ممکن است به دلیل انتخابات آمریکا در سال 2024 زیر سوال برود. سرنوشت اوکراین به طور فزاینده ای به متغیرهای خارج از کنترل آن وابسته خواهد بود.
در حالی که حمایت اروپا از نظر سیاسی مهم است، سهم نظامی آن در مقایسه با حجم عظیمی از تسلیحات ارائه شده توسط واشنگتن ناچیز است، که در صورت پیروزی جمهوری خواهان در کاخ سفید در سال 2024، تعهدات آتی آن می تواند زیر سوال رود. و این فرایند ممکن است برای مدتی طول بکشد، که طی آن شانس اوکراین واقعا کاهش خواهد یافت.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
افسر اطلاعاتی آمریکا، تاکتیک های پوتین در موضوع اوکراین را تحسین کرد
در این رابطه توانایی غرب برای تامین مهمات کی‌یف زیر سوال می رود. این وقفه می تواند توانایی رزمی نیروهای مسلح اوکراین را تضعیف کند و منجر به فرسودگی آن شود. وضعیت مالی دشوار اوکراین استقلال این کشور را مورد شک و تردید قرار می دهد".
گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر موجب تورم بی‌سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت اروپا تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده است، در حالی که صنعت آمریکا در حال رشد است.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرده است، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала