باکتری های روده مشوق ورزش

© Photo / Pixabayباکتری های روده
باکتری های روده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
متخصصان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که برخی از باکتری های روده می توانند ورزش را تشویق کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله "نیچر"، متخصصان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که برخی از باکتری های روده می توانند ورزش را تشویق کنند.
در طول مطالعه بر روی موش ها، کارشناسان بسیاری از عوامل را بررسی کردند که نشان دهنده اثربخشی ورزش است. از جمله، توالی ژنوم، انواع خاصی از باکتری های روده، متابولیت های خون و سایر داده ها. سپس تعداد دویدن روزانه حیوانات روی چرخ ها و همچنین استقامت آنها را اندازه گیری کردند. در ادامه، تمام اطلاعات با استفاده از آموزش ماشینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
مشخص شد که علل ژنتیکی، برخلاف باکتری های روده، نقش چندان مهمی در این روند ایفا نمی کنند. این نکته همچنین با این واقعیت مورد تأیید قرار گرفت که با تزریق زیاد آنتی‌بیوتیک، امتیاز انرژی آنها تقریباً به نصف کاهش می یابد، زیرا چنین داروهایی تا حدی باعث تخریب میکروبیوم روده می‌شود.
ورزش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
۵ ورزش که برای سالمندان بسیار مفید است
بارزترین همبستگی با کلنی های بزرگ Eubacterium rectale وCoprococcus eutactus مشاهده شد. آن ها متابولیت های آمید اسید چرب تولید می کنند که به گیرنده های CB1 اندوکانابینوئید واقع در اعصاب پیوند می خورند که به نوبه خود از طریق ستون فقرات به مغز متصل می شوند. تحریک این اعصاب باعث افزایش سطح انتقال دهنده عصبی دوپامین در جسم مخطط مغز در حین ورزش می شود. این ناحیه از مغز یک عنصر مهم در سیستم پاداش و انگیزه است. دوپامین اضافی در این ناحیه میل به ورزش را افزایش می‌دهد.
در آینده، پژوهشگران می خواهند مطالعات بیشتری برای تایید همین ارتباط در انسان به انجام برسانند. در این صورت، امکان توسعه برنامه هایی برای تحریک افراد به یک سبک زندگی سالم و همچنین گزینه های جدید برای درمان افسردگی طراحی خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала