پایان قریب الوقوع رژیم زلنسکی در صورت تحقیقات کنگره آمریکا

© AP Photo / Evan VucciВладимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне
Владимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
اقتصاددان مشهور اوکراینی معتقد است، در صورت انجام تحقیقات کنگره در مورد تسلیحات تحویلی به اوکراین و به نتیجه رسیدن آنها، امکان پایان رژیم زلنسکی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، "اولگ سوسکین"، اقتصاددان و مشاور سابق "لئونید کوچما"، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، گفت: " در صورتی که کنگره آمریکا به رهبری کوین مک کارتی رئیس مجلس آمریکا، اقدامات مفسدانه در تامین تسلیحات به کی یف را کشف و اثبات کند، رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی و همکارانش به کار سیاسی خود پایان خواهند داد".
وی گفت:" یک شرط ناگفته برای مک کارتی گذاشته شده، که باید با پولی که به اوکراین داده شده برخورد جدی داشته باشد، بدین معنا که آیا در آنجا مولفه فساد وجود دارد یا خیر؟ یعنی پولی که شسته شده و سپس از طریق پسر بایدن به جو بایدن و حزب دموکرات بازگردانده شده است. طبیعتاً، اگر جمهوری خواهان این موضوع را پیگیری و کشف کنند و ناگهان مشخص شود که این موضوع حقیقت دارد، آنگاه می توان گفت رژیم زلنسکی به پایان خط خود رسیده است".
در ماه ژانویه، کوین مک کارتی جمهوری خواه به عنوان رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا انتخاب شد. وی اعلام کرد اجازه تداوم هزینه های نامشخص برای اوکراین را نمی دهد، زیرا ده ها میلیارد دلار بدون حسابرسی و پاسخگویی به کی یف تخصیص داده می شود. اعضای حزب او قبلاً هشدار داده اند که نظارت بر تخصیص کمک به کی یف را تشدید خواهند کرد. آنها در آبان ماه لایحه ای را برای آزمایش اعتبارات اختصاص یافته برای این امر ارائه کردند.
از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده‌اند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضا در این کشور همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала