آمریکا: از تمامی پتانسیل خود برای جلوگیری از همکاری نظامی مسکو و تهران استفاده می کنیم

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد، کشورش هرگونه اقدامی علیه همکاری های نظامی - فنی ایران و روسیه انجام خواهد داد
به گزارش اسپوتنیک، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست توجیهی به خبرنگاران گفت:" دولت آمریکا آماده است تا از تمام توانمندی های موجود برای جلوگیری از همکاری نظامی و فنی ایران و روسیه استفاده کند".
وی خاطرنشان کرد، واشنگتن با توجه به تعامل مسکو و تهران در این زمینه، در مورد احتمال اعمال تحریم های جدید علیه مقامات ایران توسط واشنگتن "هیچ گزینه ای را رد نمی کند."
به گفته پرایس، ایالات متحده "در نظر دارد اقداماتی را برای مختل کردن" عرضه ادعایی کالاهای نظامی ایران به روسیه انجام دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: "همکاری نزدیک روسیه و ایران در حوزه امنیتی و مشارکت نزدیک در حوزه نظامی وجود دارد".
به گفته وی، "ایران به مهم ترین تامین کننده کمک های نظامی ضروری به روسیه تبدیل شده است، اما روسیه نیز به نوبه خود کمک های امنیتی به ایران را آغاز کرده است."
پرایس گفت: "بنابراین ما در حال بررسی همه ابزارهای مربوطه، همه اختیارات، همه قوانین مربوطه هستیم تا برای پاسخگویی تمامی افرادی که در این موضوع نقش دارند، استفاده کنیم".
در آگوست گذشته، واشنگتن پست مقاله ای منتشر کرد که نشان می داد ایران هواپیماهای بدون سرنشین خود را به روسیه ارسال می کند. پس از آن، اظهارات مشابهی از سوی نمایندگان دولت آمریکا بیان شد.
مسکو و تهران بارها اتهامات مبنی بر تامین پهپادهای ایرانی توسط روسیه برای استفاده در اوکراین را رد کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала