آمریکا، ایران را برای اعدام عاملان شهادت نیروی حافظ امنیت خود تهدید به فشار بیشتر کرد

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا اجرای احکام اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی به خاطر کشتن "سیدروح‌الله عجمیان" یکی از بسیجیان در ناآرامی های اخیر ایران را به شدت محکوم و تهران را برای اجرای این احکام، تهدید به فشار بیشتر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در توییتر نوشت: "ما محاکمه ساختگی و اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را به شدت محکوم می‌کنیم . این اعدام ها جزء اصلی تلاش رژیم برای سرکوب اعتراضات است. ما به همکاری با شرکا برای پیگیری پاسخگو کردن ایران در قبال این سرکوب بیرحمانه، ادامه می دهیم."
پیش از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، رابرت مالی، نماینده ویژه این کشور در امور ایران نیز اظهار داشته بود: "از اعدام دو جوان ایرانی دیگر توسط رژیم ایران پس از محاکمه‌های ساختگی آنها وحشت زده شده ام. این اعدام‌ها باید متوقف شوند. ما و دیگر کشورها در سراسر جهان به پاسخگو کردن مقامات ایران ادامه خواهیم داد".
مرکز رسانه ای قوه قضاییه ایران دیروز اعلام کرد محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی به خاطر کشتن "سیدروح‌الله عجمیان" یکی از بسیجیان در ناآرامی های اخیر ایران بامداد ۱۷ دی ۱۴۰۱ اعدام شدند.
به گزارش این مرکز، تعدادی از اغتشاشگران دوازدهم آبان ماه در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.
شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.
اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در این زمینه در حالی است که اعدام یک زن در آمریکا خبرساز شده است.ایالات متحده آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است و همواره کشورهای غیرهمسو با خود را به نقض حقوق بشر متهم می کند، یک زن را با تزریق مرگبار اعدام کرد.
اعتراضات در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
وحید جلال زاده: یکی از اهداف غربی ها، سوء استفاده از اغتشاشات برای گرفتن امتیازات بیشتراز ایران بود
اعدام "امبر مک لافین" اولین زن تراجنسیتی ۴۹ ساله در آمریکا در روزهای اخیر، به دلیل قتل بورلی گونتر ۴۵ ساله در ۲۰ نوامبر سال ۲۰۰۳ ، در حالیکه شخصیت های سیاسی و مدنی بسیاری خواستار لغو حکم این اعدام شده بودند، بازتاب رسانه ای گسترده ای در آمریکا داشته است.
بر اساس گزارش صندوق دفاع قانونی و آموزشی امریکا، تا اول آوریل ۲۰۲۲، حدود ۲ هزار و ۴۱۴ نفر در آمریکا در انتظار اعدام بوده که ۵۰ نفر آنها زن بوده اند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا، کامپ، وکیل این زن آمریکایی گفت: اعدام مک لافلین تمام نقص های سیستم قضایی را برجسته می کند و یک بی عدالتی بزرگ از جهات مختلف است. این اعدام شکست های سیستماتیک در طول زندگی امبر را ادامه می دهد. هیچ مداخله ای برای شفاعت و محافظت از او در دوران کودکی و نوجوانی صورت نگرفت. همه اشتباهات برای او رخ داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала