دبیرکل ناتو، اتحاد روسیه و چین را خطرناک دانست

© REUTERS / Francois Lenoirینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: همکاری رو به رشد روسیه و چین نظم جهانی ایجاد شده توسط کشورهای غربی را تهدید می کند. گفت: همکاری رو به رشد روسیه و چین نظم جهانی ایجاد شده توسط کشورهای غربی را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، او در کنفرانسی در نروژ گفت: این نکته آنها را باهم متحد کرده که هر دو خواهان نظم جهانی متفاوتی هستند. مسئله این است که آنها با ارزش های ما موافق نبوده و سعی می کنند از منافعی دفاع کنند که ایمان ما به آزادی و دموکراسی را نقض می کنند. کشورهای عضو ناتو در این دنیای خطرناک، باید باهم باشند".
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
دبیرکل ناتو : دست کم گرفتن روسیه خطرناک است
استولتنبرگ خاطرنشان کرد امتناع پکن از محکوم کردن عملیات ویژه روسیه در اوکراین شاهد اصلی حاکی از اتحاد دو کشور بود.
دبیرکل ناتو گفت: "برعکس، چین روایت روسیه را به پیش برده و ناتو را به خاطر وضعیت کنونی مقصر می‌داند و برای اولین بار از درخواست روسیه مبنی بر بستن درهای ائتلاف به روی اعضای جدید حمایت کرد".
استولتنبرگ همچنین بر تعمیق روابط مسکو و پکن در حوزه های نظامی و اقتصادی تاکید کرد.
پوتین و شی جین پینگ در آستانه سال نو میلادی از طریق ارتباط ویدیویی گفتگو کردند. رئیس جمهور چین از جمله گفت که پکن آماده تقویت همکاری های راهبردی با مسکو و همکاری با روسیه برای حفاظت از حاکمیت و امنیت دو کشور است. پوتین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که اهمیت مشارکت راهبردی روسیه و چین به عنوان یک عامل تثبیت کننده در شرایط افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در حال افزایش است. به نظر او، هماهنگی مسکو و پکن در خدمت ایجاد یک نظم جهانی عادلانه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала