مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteتلاش برخی اعضای کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران
تلاش برخی اعضای کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اشتراک
مک کارتی، نامزد جمهوری‌خواه بعد از 15 بار رای‌گیری، به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا در پانزدهمین تلاش خود، کوین مک کارتی، نامزد جمهوری خواه را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد.
بر اساس نتایج رای گیری که در تمامی شبکه های تلویزیونی مهم آمریکایی پخش شد، مک کارتی 216 رای کسب کرد. رقیب اصلی او، حکیم جفریز، نامزد دموکرات، حمایت 211 نماینده کنگره را به دست آورد. شش قانونگذار دیگر رای ممتنع دادند.
این پست، سومین پست مهم در ایالات متحده محسوب می شود. بدون انتصاب وی، کار مجلس نمایندگان برای چندین روز فلج می ماند، زیرا قانونگذاران نمی توانند سوگند یاد کنند و در نتیجه به روند قانونگذاری بپردازند.
مک کارتی و اوکراین
مک کارتی پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر هشدار داد که جمهوری خواهان در صورت پیروزی، کمک های نامحدود به اوکراین را متوقف خواهند کرد. او مخالف "چک های باز" برای کی یف بود و خواستار تطبیق دادن این هزینه ها با وضعیت اقتصادی ایالات متحده شد.
نتیجه انتخابات پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان بود: اکنون 222 جمهوری خواه و 212 دموکرات در آنجا نشسته اند. با این حال، در سنا، که می تواند ابتکارات یا تحقیقات ارائه شده در مجلس پایین را مسدود کند، دموکرات ها نه تنها کرسی های خود را حفظ کردند، بلکه اکثریت کرسی ها را به خود اختصاص می دهند و تا 51 بر علیه 49 افزایش رسیدند.
رای گیری طولانی
رای گیری طولانی، این پانزدهمین بار در تاریخ ایالات متحده است که نمایندگان کنگره برای اولین بار موفق به انتخاب سخنران نشدند، آخرین بار صد سال پیش، در سال 1923، و قبل از آن تنها در دوره منتهی به جنگ داخلی اتفاق افتاد. تنها چهار بار در تمام مدت بیش از 12 بار رای گیری مورد نیاز بوده است.
ناموفق ترین تلاش ها برای انتخاب یک سخنران در سال 1855 رخ داد، دو ماه طول کشید، 133 بار رای گیری و تغییر در قوانین، در نتیجه نامزدی که اکثریت آرا را به دست آورد، پیروز شد. زیرا بیش از نیمی از اعضای مجلس در رای گیری شرکت نکردند. نمره روانشناسی بعدی 22 بار رای گیری است، پس از تلاش های بسیار، سخنران در سال 1819 انتخاب شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала