مشخص شد که نقاشی های غارنشینان اولین تقویم قمری است

© Flickr / Rebecca WilsonBarton Creek Cave in Belize
Barton Creek Cave in Belize - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2023
اشتراک
مجله باستان شناسی کمبریج: تقویم قمری اواخر پارینه سنگی کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه دورهام آثار غارهایی را که توسط افراد باستانی اواخر عصر پارینه سنگی 37 تا 42 هزار سال پیش ساخته شده بود، مورد مطالعه قرار دادند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله باستان‌شناسی کمبریج منتشر شده است، نقاشی‌های غار نشان‌دهنده پیش‌نویسی و اولین استفاده از تقویم قمری است.
محققان پایگاه داده تصاویر نقاشی های صخره ای را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که خطوط و نقاط مستقیم که اغلب همراه با تصاویر حیوانات یافت می شوند، ماه ها را نشان می دهند و یک تقویم فنولوژیکی را تشکیل می دهند که تغییرات فصلی سالانه را از بهار نشان می دهد. این تقویم بر اساس دوره مراحل ماه، یعنی ماه های قمری (سینودیک) است.
محققان همچنین نشان داده اند که نماد Yکه یکی از رایج ترین نشانه های موجود در هنر غیر مجازی (انتزاعی) پارینه سنگی است، به معنای "تولد" است. در تقویم قمری، Yنشانه آغاز فصل تولید مثل برای حیوانات مختلف است که طعمه بالقوه شکارچیان هستند.
به گفته نویسندگان، نتایج کار علمی برای اولین بار امکان خواندن اولین نمونه های شناخته شده نوشتن در تاریخ انسان خردمند را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала