خرید رادار برای شناسایی فرو ریزش های زمین در تهران

© Photo / IRNAفرو ریزش زمین
فرو ریزش زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2023
اشتراک
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از خرید دستگاه رادار نفوذی زمین برای پیشگیری از ریزش زمین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مسئله فرو ریزش زمین در تهران گفت: شهرداری تهران قرار است برای فروریزش ها دستگاه رادار نفوذی زمین خریداری کند که این دستگاه به خودرو نصب شده و وقتی خودرو در سطح معابر شهر حرکت می‌کند اگر در زیر معابر شهر، گودال یا حفره‌ای باشد که موجب فروریزش شود، آن را شناسایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه گاهی ممکن است به دلایل مختلف قسمتی از خاک دچار ریزش شود، اما از آنجایی که پوسته زمین محکم بوده، دچار حفره و ریزش نشده است، گفت: اما ریزش درونی خاک به مرور زمان ممکن است فروریزش ایجاد کند و حفره‌ای در سطح زمین قابل رویت باشد که این رادار نفوذی زمین می‌تواند با امواجی که از خود ساطع می‌کند، این ریزش‌های خاک را شناسایی کند و شهرداری نیز ضمن شناسایی این حفره‌ها قبل از بروز حادثه، نسبت به ایمن سازی آن اقدام می‌کند.
آقامیری با بیان اینکه ایجاد تغییرات در خاک موجب ریزش شده و برای مردم خطر آفرین است، گفت:‌ علاوه بر آن این ریزش‌ها می‌تواند به شریان‌های حیاتی شهر همچون لوله‌های آب، دکل برق و ... صدمه وارد کند که پیشگیری از فروریزش، گام مهمی در راستای پیشگیری از بروز اتفاقات بعدی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала