سه خطر اصلی برای آمریکا در سال 2023 اعلام شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
پل استارز، مدیر مرکز اقدامات پیشگیرانه شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای برای نشریه آمریکایی "هیل" (The Hill)، سه تهدید اصلی در عرصه سیاست خارجی برای آمریکا در سال 2023 میلادی را نام برد.
به گزارش اسپوتنیک، در صدر این فهرست خطر بروز درگیری بین ایالات متحده و روسیه یا چین یا احتمالاً هر دو قرار دارد. استارز گفت: این تهدید، خطر استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه ایالات متحده آمریکا را تحت الشعاع خود قرار داده است.
رتبه دوم در لیست تهدیدات به طور همزمان در پنج منطقه است که وضعیت در آنها به طور بالقوه می تواند منجر به استفاده از سلاح های هسته ای شود. آنها از سرگیری درگیری در شبه جزیره کره، درگیری بین اسرائیل و ایران، جنگ بین هند و پاکستان، رویارویی آمریکا و چین در دریای چین جنوبی و درگیری‌های مرزی بین چین و هند هستند.
ناسا به جنگ خورشید می‌رود! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
ده خطر بزرگ جهانی در سال 2023
در پایان این فهرست، تهدید گسترش سلاح های هسته ای و پیامدهای عوامل دیگری مانند تغییرات آب و هوایی است. استارز نوشت: "تأثیر تغییرات آب و هوا و سایر عوامل محیطی نقش فزاینده ای ایفا می کند که در منطقه ساحل در آفریقا ، سومالی و آمریکای مرکزی دیده می شود.
پیش از این، الکسی پوشکوف، سناتور روس، از سه منطقه نام برده بود که تحولات در آنها می تواند درگیری نظامی با حضور قدرت های بزرگ جهان را برانگیزد. به نظر او، اینها اوکراین، تایوان و شبه جزیره کره هستند. در عین حال، به گفته این سناتور، سوریه دیگر در این لیست دیده نمی شود، زیرا ایالات متحده آمریکا و متحدانش مجبور به عقب نشینی در آنجا شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала