اندونزی سرمایه گذاران روس را به مشارکت در کار ساخت پایتخت جدید این کشور دعوت کرد

© Photo / Embassy of the Republic of Indonesia in the Russian Federation خوزه آنتونیو موراتو تاوارس سفیر اندونزی در مسکو
خوزه آنتونیو موراتو تاوارس سفیر اندونزی در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
اشتراک
خوزه آنتونیو موراتو تاوارس سفیر اندونزی در مسکو اعلام کرد کشور وی از سرمایه گذاران روسیه دعوت می کند تا در ساخت پایتخت جدید اندونزی به نام نوسانتارا در جزیره کالیمانتان شرکت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "اندونزی از آن سرمایه گذاران روسیه که بخواهند در ساخت پایتخت جدید در جزیره کالیمانتان شرکت کنند، استقبال می نماید. اکنون ما در حال ساختن این شهر هستیم - ما در حال پاکسازی زمین برای ساخت و سازهای آینده هستیم."
وی خاطرنشان کرد: نظریه پایتخت آینده ساختن یک شهر سبز را در نظر دارد.
سفیر اندونزی افزود: "در کالیمانتان جنگل ها و درختان زیادی وجود دارد، ما نمی خواهیم طبیعت را از بین ببریم، بلکه می خواهیم شهری جدید در دامان طبیعت بسازیم. و سرمایه گذاران روسیه می توانند در این زمینه به ما کمک کنند."
آزادی بیان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
بالاترین نهاد دینی اندونزی به "فرستادن کمک‌های آمریکا به جهنم" فرا خواند
وی همچنین از دانشگاه های روسیه برای مشارکت در پروژه ساختن شعبه ای از دانشگاه در پایتخت جدید دعوت کرد.
سفیر گفت: "ما می خواهیم پروژه شهر هوشمند و یک مرکز فناوری را ایجاد کنیم که فناوری ها را برای پایتخت جدید توسعه دهد."
وی خاطرنشان کرد که در اندونزی علاقه زیادی به مطالعه زبان روسی نشان می دهند، بسیاری از دانشگاه ها دارای دانشکده هایی هستند که در آن زبان روسی در بین زبان های خارجی تدریس می شود.
جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی اعلام کرده بود که قصد دارد پایتخت این کشور را در سال 2019 منتقل کند. دلیل اصلی شلوغی پایتخت فعلی جاکارتا ذکر شده بود. علاوه بر این، جزیره جاوه که دپایتخت ر آن واقع شده است، در یک منطقه زلزله خیز قرار دارد. علاوه بر این، جاکارتا هر ساله 25 سانتی‌متر از سطح دریا پایین‌تر می‌رود و در چند دهه آینده برخی از مناطق آن ممکن است دچار سیل شود. وضع جزیره کالیمانتان که نوسانتارا در آن قرار دارد از این نظر مساعدتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала