نتانیاهو بار دیگر به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بنیامین نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
اشتراک
تایمز اسرائیل: پارلمان اسرائیل به دولت جدید نتانیاهو رای اعتماد داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد پارلمان اسرائیل به دولت جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم رای اعتماد داد.
این روزنامه نوشت: ”اعتماد به دولت توسط 63 نفر از 64 عضو ائتلاف که اکثریت در 120 کرسی کنست هستند، تأیید شد. این نشریه پیشتر گزارش داده بود که امیر اوهانا، نماینده حزب لیکود، به عنوان رئیس کنست اسرائیل انتخاب شده است.”
به نوشته این نشریه، نتانیاهو دیگر سوگند یاد کرده و رسما نخست وزیر شده است. نتانیاهو پیش از این در سال های 1996 تا 1999 و 2009 تا 2021 نخست وزیر اسرائیل بوده است. نخست وزیر پیش از او، یایر لیپید، نشست کنست را بدون دست دادن با نخست وزیر جدید اسرائیل ترک کرد. نشست کنست در 29 دسامبر ساعت 11:00 به وقت محلی (12:00 به وقت مسکو) آغاز شد.
به گزارش هاآرتص، روز دوشنبه، نتانیاهو به رئیس جمهور گفت که موفق به تشکیل دولت شده است. سپس “اورشلیم پست” با استناد به پیام های ارسالی نتانیاهو به اعضای پارلمان گزارش داد که "دولت جدید به تصویب کنست خواهد رسید و روز پنجشنبه رسما قدرت را به دست خواهد گرفت".
در نتیجه انتخابات زودهنگام کنست بیست و پنجمین جلسه در اول نوامبر، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو 73 ساله مقام اول را به خود اختصاص داد. این انتخابات پنجمین انتخابات متوالی در سه سال و نیم گذشته بود. با این حال، در این دوره، هیچ یک از احزاب پیروز نتوانستند یک دولت کارآمد بر اساس اکثریت پارلمانی ایجاد کنند. پس از نتایج انتخابات پارلمانی بیست و پنجمین دوره، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور این کشور، تشکیل دولت جدید را به نتانیاهو سپرد. این مأموریت ابتدا در 11 دسامبر به پایان رسید، اما بعداً توسط هرتزوگ به مدت ده روز تمدید شد. نتانیاهو پیش از این در سال های 1996 تا 1999 و 2009 تا 2021 نخست وزیر اسرائیل بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала