مک گرگور: مقابله با سامانه‌ های پاتریوت برای مسکو دشوار نخواهد بود

CC BY-SA 4.0 / BMG-2048 / Douglas Macgregor (cropped image)Полковник армии США в отставке Дуглас Макгрегор
Полковник армии США в отставке Дуглас Макгрегор  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
مشاور سابق رئیس پنتاگون مک گرگور: سامانه‌ های موشکی ضد هوایی پاتریوت به اوکراین کمک نمی‌کند از شکست مصون بماند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق رئیس پنتاگون در کانال یوتیوب” ریداکتد” گفت: کی یف باید با حقیقت ترسناکی در مورد سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت کنار بیاید - این سامانه ها اوکراین را از شکست نجات نمی دهند.
او گفت: "من معتقدم که این ( سامانه ها) منجر به تشدید جدی در اوکراین نخواهد شد."
وی افزود: “این مجموعه در به کارگیری بسیار شکننده و گران است. مک گرگور همچنین تصریح کرد که در عین حال عملاً در برابر موشک های کروز و پهپادهای که در ارتفاع پایین پرواز می کنند، بی فایده است.”
این نظامی سابق توضیح داد: "بیشترین کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که امنیت هدفمند را برای مکان های خاص مانند مقر فزماندهی یا مرکز کنترل فراهم کنند. <...> آنها نمی توانند از کی یف یا لووو محافظت کنند."
مک گرگور گفت که روسیه تجربه مقابله با چنین سامانه هایی را دارد، بنابراین دور زدن پاتریوت برای مسکو دشوار نخواهد بود. سرهنگ تأکید کرد که "موشک‌های اوکراین سریع‌ تر از آن ‌که بتوانند حداقل آسیبی به دشمن وارد کنند تمام می‌شود".
مک گرگور در پایان گفت: “ علاوه بر این، پنهان کردن وضعیت فاجعه بار در کی یف که بدون توجه به کمک نظامی ناتو در آینده نزدیک شکست خواهد خورد، در غرب دشوارتر می شود.”
هفته گذشته ولادیمیر زلنسکی به دعوت جو بایدن به واشنگتن سفر کرد و در آنجا با رئیس کاخ سفید و رهبری کنگره دیدار کرد. همزمان با سفر او، اعلام بسته جدید 1.85 میلیارد دلاری کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین بود که از جمله شامل سیستم های موشکی ضدهوایی پاتریوت است.
به نوبه خود، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت که ارتش روسیه می تواند " پاتریوت را هم از بین ببرد.”
از آغاز عملیات ویژه روسیه، ایالات متحده و متحدانش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده اند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала