وزارت خارجه چین از مشکلات جدی در روابط با آمریکا خبر داد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر چین کشورهای جنوب شرق آسیا را به مخالفت با مداخله جویی آمریکا فرا خواند
چین کشورهای جنوب شرق آسیا را به مخالفت با مداخله جویی آمریکا فرا خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2022
اشتراک
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین: روابط چین و آمریکا با مشکلات جدی مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: روابط چین و آمریکا در سال گذشته با مشکلات جدی روبرو بوده است، چین قاطعانه در برابر تحریکات و فشارهای ایالات متحده مقاومت کرده است.
وانگ یی در سخنرانی خود در سمپوزیوم دیپلماسی چین گفت: از آنجایی که ایالات متحده سرسختانه چین را رقیب اصلی خود می دانست و درگیر مهار، سرکوب و تحریک آشکار علیه چین بود، روابط چین و آمریکا با مشکلات جدی روبرو شده است. متن این سخنرانی در سایت رسمی وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین منتشر شد.
به گفته وانگ یی، چین با اتخاذ اقدامی قاطع برای مقابله با سیاست قدرت و ارعاب پاسخ داد.
او گفت: هیچ قدرت سلطه‌جویی نمی‌تواند ما را بترساند، ما قاطعانه برای حفاظت از منافع اساسی و عزت ملی چین عمل کردیم.
ساختمان وزارت امور خارجه چین در پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
درخواست وزارت خارجه چین برای همکاری در مقابله با ضدجهانی گرایی آمریکا
وی گفت: در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چین اقدام قاطعانه ای انجام داده و "اراده تزلزل ناپذیر" خود را برای حفاظت از حاکمیت و امنیت ملی به نمایش گذاشته است.
وانگ یی در عین حال تاکید کرد که نبود درگیری و عدم تقابل، همزیستی مسالمت آمیز، تعمیق یکپارچگی اقتصادی و بهره مندی از توسعه یکدیگر به نفع مشترک دو کشور است.
این دیپلمات افزود: "بازی رقابت فقط ضرر دارد، نه منفعت، و تمایل به همکاری یک ضرورت است نه یک انتخاب".
وزیر امور خارجه چین از ایالات متحده خواست تا مسیر خود را تغییر دهد، به برداشت عینی و منطقی از چین پایبند باشد، سیاست مثبت و عمل گرایانه را در قبال چین دنبال کند و مشترکاً پایه ای محکم برای توسعه سالم و پایدار روابط چین و آمریکا ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала