ارسال نوزده قطار حامل تسلیحات ازبندر یونان به اروپا در ماه جاری

© Fotolia / djamaنشست های جدید در چارچوب مذاکرات یونان و اعتباردهندگان بین المللی
نشست های جدید در چارچوب مذاکرات یونان و اعتباردهندگان بین المللی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2022
اشتراک
رییس اداره بندر یونان: نوزده قطارحامل تسلیحات فقط از طریق بندرآلکساندرپولیس یونان درماه جاری توسط ایالات متحده به اروپا فرستاده شد.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتینوس چاتزی میخیل، رئیس اداره بندر الکساندروپولیس روز سه شنبه گفت، ایالات متحده تنها در ماه دسامبر، 19 قطار با تجهیزات نظامی را از طریق بندر الکساندروپولیس یونان به اروپا ارسال است.
چاتزی میخیل، درشبکه اجتماعی خود نوشت. "آخرین عملیات محموله تجهیزات نظامی به اروپا در سال جاری به پایان می رسد زیرا آخرین قطاری که ما از بندر فرستاده ایم عازم شمال غربی لهستان می شود. 19 قطار در بازه زمانی 19 روزه علاوه بر محموله های جاده ای به ایالات متحده امریکا عازم می شوند"
رئیس اداره بندر گفت: بندرالکساندروپولیس و راه آهن آن برای شمال و شرق اروپا از اهمیت استراتژیک برخوردار است.
در اکتبر 2021، ایالات متحده با دریافت چندین پایگاه نظامی جدید، از جمله بندر الکساندروپولیس و یک اردوگاه نظامی در کنار آن، قرارداد دفاعی جدیدی با یونان امضا کرد. اکنون از این بندر برای انتقال مقادیر زیادی تجهیزات نظامی غربی استفاده می شود. نیکولاوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع یونان تایید کرد که پایگاه نظامی آمریکا در الکساندروپولیس می تواند برای انتقال نیروها به اروپای شرقی و اوکراین نیز استفاده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала