نبنزیا : غرب اروپا را در آستانه رویارویی قرار داده است

© AP Photo / Mary Altafferادعای آمریکا در خصوص احیای تحریم‌ های سازمان ملل علیه ایران پس گرفته شد
ادعای آمریکا در خصوص احیای تحریم‌ های سازمان ملل علیه ایران پس گرفته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
اشتراک
نبنزیا: غرب اروپا را در آستانه رویارویی قرار داده است که می تواند جهان را به آتش بکشد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در نشستی در این سازمان بیان کرد: "غرب، با ایجاد حق ناتو برای گسترش به یک امر مطلق، اروپا را در آستانه رویارویی قرار داده است، که تمام جهان می تواند از آن آتش بگیرد."
به گفته وی، با توجه به خط مشی گروهی از کشورهای غربی برای حفظ مواضع ممتاز انحصاری خود در جهان، اعتماد به نهادهای بین‌المللی، به حقوق بین‌الملل و الگوی سازمان ملل متحدی در جهان به این شکل خدشه‌ دار شده است.
نبنزیا گفت: “و این از فوریه سال 2022 رخ نداده است. بدیهی است که امروز موضوع آینده نظم جهانی در حال تصمیم گیری است. دو مسیر باقی می ماند: یا این نظمی است با یک هژمون که قوانینی را وضع می کند که فقط برای او سودمند است، یا جهانی دموکراتیک، چند قطبی، عادلانه، با محوریت سازمان ملل متحد بدون باج خواهی، سلطه، ارعاب ناخواسته و استعمار نو خواهد بود.”
به گفته وی، "بدیهی است که ذینفعان اصلی این نظام رو به زوال آن را نمی پسندند". نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: “غرب در تلاش برای ایجاد مدل تک قطبی تحت شعار "نظم مبتنی بر قوانین" می باشد. غرب در همه جا خطوط جدایی را اعمال می کند و تلاش می کند حوزه نفوذ خود را به تمام مناطق جدید جهان گسترش دهد. بحران اوکراین که غرب جمعی سعی می کند به هر طریق ممکن آن را به آغاز عملیات ویژه نظامی ارتباط دهد، تنها یکی از عناصر این بحران چند بعدی است که جهان مدت هاست به سمت آن حرکت کرده است. این یک بحران سیستماتیک است که پیش نیازهای آن به تدریج طی دو تا سه دهه شکل گرفت.”
وی خاطر نشان کرد: "کشورهای غربی با ایجاد حق مطلق گسترش ناتو به ضرر اصل تقسیم ناپذیری امنیت منجر شدند، کشورهای غربی قاره اروپا را به آستانه تقابلی نزدیک کرده‌اند که همه جهان می‌تواند از آن شعله ور شود".
به گفته نبنزیا، امروز ناتو مدعی است که گستره جهانی دارد، غرب نمی‌خواست در آستانه بحران گفت ‌وگوی معنا داری داشته باشد، همانطور که اکنون نمی‌خواهد آن را داشته باشد. نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: "امروز هدف فرسودگی و شکست استراتژیک روسیه است. اگر کسی معتقد است که این کار از فوریه سال جاری آغاز شده است، اشتباه می کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала