مولداوی، روسیه را به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در این کشور متهم کرد

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر نخست وزیر جمهوری مولداوی مایا ساندو
نخست وزیر جمهوری مولداوی مایا ساندو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
اشتراک
مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی مدعی است که روسیه در تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در این جمهوری است
به گزارش اسپوتنیک، سندو رئیس جمهور مولداوی در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان گفت: "ما در حال مبارزه با یک جنگ ترکیبی هستیم، روسیه تلاش هایی برای بی ثبات کردن اوضاع در مولداوی دارد. تبلیغات بخشی از یک جنگ ترکیبی است، تبدیل منابع انرژی به سلاح نیز بخشی از یک جنگ ترکیبی می باشد."
به گفته وی، گروه های فساد در مولداوی، همراه با نیروهای سیاسی طرفدار روسیه، و با حمایت این کشور، تظاهراتی را برای بی ثبات کردن اوضاع سازماندهی کردند.
سندو افزود: " این واقعیت که ما مشکل ترانس دنیستر راداریم و اینکه ارتش روسیه که چندین دهه است به طور غیرقانونی در آنجا حاضر می باشد، خطرات را برای امنیت کشور من افزایش می دهد".
در بهار امسال، اعتراضات مخالفان در مولداوی علیه افزایش قیمت ها و بحران اقتصادی آغاز شد. اقدامات جداگانه‌ای توسط حزب سوسیالیست‌ها، که قبلاً توسط "دودون" رهبری می‌شد، و همچنین حزب "شور" انجام شد. تظاهرکنندگان از افزایش بی سابقه قیمت گاز، سایر منابع انرژی و مواد غذایی و همچنین تورم بالا و کاهش استانداردهای زندگی خشمگین بودند. معترضان، مقامات کشور را به ناتوانی در حل بحران متهم می کنند و به تورم بی سابقه در 20 سال گذشته اشاره می کنند که در ماه سپتامبر به عدد 33.97 درصد رسیده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала