Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

چرا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می توانند میانجی بین مسکو و کی یف باشند؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس
شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
رسانه های جهان اخباری در مورد تمایل کشورهای شرکت کننده در درگیری در اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح منتشر می کنند. تماس های مستقیم بین روسیه و اوکراین در حال حاضر زودرس است و بنابراین نیاز به کشورهای میانجی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع از ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عنوان کشورهایی که در درگیری اوکراین بیطرف هستند، برای سازماندهی روند مذاکرات یاد می کنند.
چرا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای میانجیگری مناسب ترند:
- استفاده از تنش کنونی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا به منظور تقویت استقلال آنها در تصمیم گیری و خارج کردن آنها از مدار نفوذ غرب (کار طولانی مدت در چارچوب اظهارات رئیس جمهور پوتین در مورد چند قطبی بودن جهان)؛
- تضعیف نفوذ ایالات متحده بر قیمت گذاری منابع انرژی؛
دور زدن تحریم های غرب با کمک شرکای عرب؛
- جستجوی ارز برای تسویه حساب های متقابل به عنوان جایگزینی برای دلار (ضربه ای به هژمونی مالی ایالات متحده).
- ایجاد همکاری اقتصادی نزدیکتر با کشورهای عربی به منظور جذب سرمایه گذاری در پروژه های روسیه.
- چشم انداز مشارکت احتمالی فدراسیون روسیه به عنوان میانجی برای حل و فصل اختلافات بین کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران.
- همکاری کشورهای خاورمیانه با هدف پایان دادن به درگیری های طولانی در منطقه با مشارکت فدراسیون روسیه - تضعیف مواضع آمریکا و غرب.
کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این شرایط، از دیدگاه روسیه، به عنوان یک سکوی مذاکره ترجیح داده می شوند. امارات متحده عربی یا بحرین برای ایفای این نقش مناسب خواهند بود. این آن حالتی است که تصمیم برای هر دو طرف سودمند باشد.
در نگاه اول، نامزد شماره یک عربستان سعودی است. این کشور رهبر منطقه است که آشکارا از منافع خود در سیاست خارجی دفاع می کند. ریاض برای شرکت در حل و فصل درگیری برای بالا بردن اعتبار خود حتماً نباید این کار را در خاک خود انجام دهد. خود واقعیت برگزاری مذاکرات صلح برای رفع بزرگ ابعادترین درگیری از زمان جنگ جهانی دوم در حوزه منافع عربستان تاکید بر موفقیت این کشور سلطنتی خواهد بود که پادشاه ان خود را "خادم الحرمین الشریفین" می داند.
رهبر واقعی کسی نیست که "پتو را روی خود بکشد"، بلکه کسی است که می تواند بخشی از اختیارات را به متحدان تفویض کند. امارات متحده عربی یا بحرین برای ایفای این نقش مناسب خواهند بود. این انتخابی است که هم برای روسیه و هم برای کشورهای عربی مفید است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала