Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

چین ایالات متحده را در خاورمیانه به چالش می کشاند

© AP Photo / Andy Wongگفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی
گفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2022
اشتراک
چین و عربستان سعودی روابط خود را به سطح جدیدی رساندند. توسعه همکاری در زمینه انرژی بین چین و عربستان سعودی به شکلی جدی نفوذ ایالات متحده آمریکا در بازار جهانی نفت را محدود می سازد.
توسعه روابط با عربستان سعودی برای چین یک اولویت دیپلماسی در خاور میانه به حساب می آید. این مطلب را شی جین پینگ رهبر چین در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ریاض اعلام نمود. چین آماده است تا روابط راهبردی با عربستان را تحکیم کرده و همکاری عملی را تعمیق نماید؛ این مطلب را رهبر چین با ترسیم "نقشه راه" توسعه شراکت راهبردی همه جانبه با عربستان سعودی مورد تاکید قرار داد.
چین و عربستان سعودی راهبرد های خود را به اشتراک می گذارند.
یکی از حوزه های این شراکت، هماهنگی ابتکارات "یک کمربند، یک راه" و راهبرد "چشم انداز 2030" سعودی خواهد بود. در جریان این سفر برنامه اجرای هماهنگ این پروژه ها به امضا رسید. اقدامات مشترکی که توافقنامه را با محتوای عملی که طبق ارزیابی رسانه های سعودی چند تریلیون دلار ارزش خواهند داشت، غنی خواهد کرد.
پروفسور Zhu Weile رئیس افتخاری دانشگاه زبان های خارجی انستیتو خاور میانه معتقد است که مذاکرات در ریاض روابط دوجانبه را به سطح جدیدی رساندند.
سفر شی جین پینگ رهبر  چین به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
عربستان و چین ۳۴ قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند
این سفر معنای بسیار زیادی دارد. عربستان سعودی همیشه عضو مهم جهان عرب بوده است و نقش تعیین کننده ای را در توسعه منطقه ای باز می کند. وان ای وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین یک بار اذعان کرده بود که جین عربستان سعودی را در جایگاه اولویت دار در دیپلماسی خود بویژه در خاور میانه قرار می دهد. عربستان سعودی چین را شریک تجاری عمده خود به حساب می آورد و خود آن منبع ثابت تامین منابع انرژی چین می باشد. در جریان نشست سران چین و عربستان سعودی، دو کشور اهمیت اجرای ابتکار چینی "یک کمربند و یک کمربند" و پیوند آن با "چشم انداز 2030" عربستان را مورد تاکید قرار داده و 34 توافقنامه سرمایه گذاری به امضا رساندند. علاوه بر همکاری در حوزه انرژی، صحبت از انرژی هیدروژنی، ساخت مسکن و صنایع فضایی مطرح می شود. همچنین توافقنامه در خصوص "شراکت راهبردی همه جانبه" که عبور به دوره جدید می باشد به امضا رسید که سطح روابط بین دو کشور را افقی جدید رساند.
باریس دالگوف همکار علمی ارشد مرکز مطالعات عربی و اسلامی انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه بسته 34 توافقنامه ای که در نتیجه مذاکرات در ریاض به امضا رسید را یک موفقیت دیپلماتیک بزرگ برای چین در جهان عربی- اسلامی و سیاست جهانی نامید: "موافقتنامه در خصوص هماهنگی بین راهبردهای "یک کمربند یک راه" و "چشم انداز 2030" بدون شک به سطح محسوسی جایگاه، وزن و تصویر جین را در جهان عربی- اسلامی و در کل جهان بالا میبرد. این امر تا حدی یک چالش سیاسی و اقتصادی برای ایالات متحده آمریکا می باشد. عربستان سعودی تا همین اواخر متحد راهبردی آمریکا به حساب می آمد و الان ما شاهد گردش به سمت چین هستیم. این امر همچنین تا حد زیادی شرایط جهانی سیاسی و اقتصادی را تغییر می دهد".
مشکلات سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جاسوسی از رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
رئیس جمهور چین: پکن آماده است همکاری با ریاض را در تجارت و سرمایه گذاری توسعه دهد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала