کاستیلو رئیس جمهور پرو بازداشت شد

© AP Photo / Guadalupe PradoШкольный учитель Педро Кастильо приветствует с балкона штаб-квартиры партии Peru Libre в Лиме после официального объявления его избранным президентом Перу
Школьный учитель Педро Кастильо приветствует с балкона штаб-квартиры партии Peru Libre в Лиме после официального объявления его избранным президентом Перу  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
پلیس پرو پدرو کاستیو رئیس جمهور پرو را در بحبوحه بحران سیاسی در این کشور بازداشت کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازبیانیه نیروهای امنیتی، پلیس پرو، پدرو کاستیو، رئیس جمهور این کشور را درجریان بحران سیاسی بازداشت کرد، از پیام نیروهای امنیتی آمده است. در همان زمان، پلیس رسماً رئیس دولت را به عنوان رئیس جمهور سابق معرفی کرد.
در این بیانیه آمده است: “در انجام وظایف ما مندرج در قانون پلیس ملی پرو، همکاران ما رئیس جمهور سابق پرو، پدرو کاستیو را بازداشت کردند.”
ساختارهای قدرت رهبر پرو را به شورش و سوء استفاده از قدرت متهم کردند.
پیشتر، روز چهارشنبه، کاستیو پارلمان را منحل کرد که قرار بود برای سومین بار استیضاح او را بررسی کند. رئیس جمهور همچنین از ساعت 22 تا 4 صبح در کشور منع رفت و آمد را اعلام کرد. نمایندگان مجلس همچنان برای یک جلسه گرد هم آمدند و در مورد استعفای رئیس دولت تصمیم گرفتند.
در ماه نوامبر، هزاران نفر در حداقل شش منطقه پرو تظاهرات کردند و خواستار استعفای پدرو کاستیو شدند. شهروندان رئیس دولت، خانواده و اطرافیانش را به فساد مالی متهم می کنند - شش پرونده کیفری علیه کاستیو به اتهام فساد مالی و سایر جنایات باز شده است. او خود این اتهامات را رد می کند و آنها را آزار و اذیت سیاسی می خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала