رویای پرواز: داستان اولین پاراگلایدر سوار فلسطینی

© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
اشتراک
اسامه جوان فلسطینی است که توانست با دست خالی یک پاراگلایدر ساخته و به رویای کودکی خود برای پرواز تحقق ببخشد
به گزارش اسپوتنیک، "اسامه حمیده"، جوان فلسطینی همیشه آرزوی پرواز با پاراگلایدر را داشته، اما تحقق این امر در کرانه باختری به دلیل محاصره اسرائیل تقریباً غیرممکن است. چنین وسایلی به راحتی پیدا نمی شوند. اسامه اولین پاراگلایدر خود را خودش طراحی کرد و اولین فرد در فلسطین شد که با پاراگلایدر پرواز کرد. به خصوص برای اسپوتنیک، او به طور اختصاصی به اسپوتنیک گفت نه تنها توانسته رویای خود را برآورده کند، بلکه نام خود را نیز در تاریخ ثبت کردهو او در مورد اینکه در این راه با چه مشکلاتی روبرو شده است و چه چیزی به بزرگترین آرزویش تبدیل شده است صحبت کرد.
اسامه از بدو تولد در روستای کوچک "بیت لید" در شمال کرانه باختری زندگی می کند. از دوران جوانی او از ارتفاع نمی ترسید: برعکس، او همیشه می خواست مانند قهرمانان تلویزیون با پاراگلایدر پرواز کند. اما این موضوع در فلسطین قابل دسترس نبود. همچنین برای آموزش آن نیز هیچ مربی وجود نداشت.
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک ایران
1/1
اسامه
1/1
اسامه
او گفت:" با این وجود، در یک مقطع زمانی، من پارچه ای برای پاراگلایدر در یک بازار پیدا کردم - احتمالاً کسی بقایای یک پاراگلایدر شکسته را از اسرائیلی ها خریده بوده، و آن را به فروش می رساند. برای من فقط 20 دلار هزینه داشت. و خیلی خوب و به موقع بود چون طبق آموزش های ویدئویی در اینترنت تونستم از این ته مانده ها یک پاراگلایدر سه مرحله ای بدوزم. به وسیله آن دیگر امکان بلند شدن به هوا وجود داشت".
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک ایران
1/1
اسامه
1/1
اسامه
اسامه در ابتدا به وسیله پاراگلایدر ساخته شده خود در ارتفاعات کم از 10 تا 200 متر پرواز کرد و سپس توانست تا 600 متر از سطح دریا نیز بالا برود. در این مسیر، اسامه باید بر تعداد زیادی از دشواری ها و مشکلات غلبه می کرد.
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک ایران
1/1
اسامه
1/1
اسامه
او در این مورد گفت:" قبل از من، در فلسطین، هیچ کس پاراگلایدر نداشت و دیگران نمی فهمیدند که چرا من به این وسیله نیاز دارم. عده ای حتی من را دیوانه ای که می خواهد پرواز یاد بگیرد، می پنداشتند. بنابراین، من هیچ حمایتی نداشتم، مجبور بودم همه چیز را به تنهایی انجام دهم. برای حرکت پاراگلایدر روی زمین، دریا، در کوه مشکلاتی وجود داشت. تعداد زیادی مصدومیت نیز برایم به وجود آمد. اما من هرگز به رویای خود خیانت نکردم، هرگز تمرین را رها نکردم. اگرچه به هوا بردن پاراگلایدر در سرزمین های فلسطینی کار خطرناکی است".
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک ایران
1/1
اسامه
1/1
اسامه
پرواز پاراگلایدر در کرانه باختری با این واقعیت که پرواز در نزدیکی شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل می‌تواند جان انسان را تهدید کند، پیچیده‌تر می‌شود. اسامه درباره این موضوع توضیح داد:" البته، من سعی می‌کنم از پرواز در جاهایی که خیلی نزدیک به مناطق اسرائیلی هستند، اجتناب کنم، حتی اگر زمین برای پرواز ایده‌آل باشد، آنها می‌توانند با یک پهپاد روی شما کار کنند، و تمام. من تنها یک پاراگلایدر دارم و ساخت دومی کار مشکلی خواهد بود، اما می خواهم رشد کنم و در این کار پیشرفت کنم".
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک ایران
1/1
اسامه
1/1
اسامه
اخیراً اسامه یک رکورد شخصی به نام خود ثبت کرد: او در ارتفاع 600 متری از سطح دریا در نزدیکی کوه راشین پرواز کرد. او برنامه های زیادی برای فتح کوه های بلندتر در کرانه باختری دارد. این جوان فلسطینی قبلاً با جوانان دیگری همراه شده است که دوست دارند راه او را تکرار کنند: اما در حال حاضر آنها فقط در تلاش هستند تا پارچه ای مناسب برای پاراگلایدر بیابند.
اسامه گفت:" شاید بزرگترین آرزوی امروز من پرواز بر فراز کوه های اورشلیم باشد. امیدوارم روزی این امر محقق شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала