کشف حدود 1700 فوک در سواحل خزر

© Sputnik / Andrey Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر فوک ها در ساحل دریای خزر
فوک ها در ساحل دریای خزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
مرکز حفاظت از دریای خزر اعلام کرد که تاکنون 1.7 هزار فوک در این سواحل کشف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، زائور گاپیزوف، مدیرکل مرکز محیط زیست خزر گفت: تعداد فک های مرده در سواحل دریای خزر در داغستان به 1700 مورد رسیده است.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی آژانس فدرال شیلاتSKTU گزارش داده بود که حدود 700 فوک مرده در سواحل خزر در داغستان پیدا شده است. وزارت منابع طبیعی منطقه اظهار داشت که مرگ آنها ناشی از عوامل طبیعی بوده است. این وزارتخانه افزود: تعداد فوک های خزری ثابت است و از 270 هزار تا 300 هزار فوک متغیر است.
وی افزود: طی چند روز، 1700 لاشه فوک خزری در سواحل دریای خزر در داغستان پیدا شد که با توجه به ظاهر فوک‌هایی که پیدا کردیم، حدود دو هفته پیش مردند. به احتمال زیاد تعداد فوک های مرده بسیار بیشتر است. گشت ساحلی مرکز محیط زیست دریای خزر و همچنین بازرسان سازمان فدرال شیلات و کارکنان سایر ادارات محیط زیست به کاوش در سواحل ادامه می دهند.
متخصصان مرکز محیط زیست نمونه های لازم را برای بررسی دقیق دلایل مرگ فوک ها جمع آوری کردند.
بر اساس اعلام این مرکز، تعداد فوک های خزری در دریای خزر از 70 هزار نفر فراتر نمی رود. داده های دقیقی در دسترس نیست، زیرا هیچ نظارتی بر تعداد و اعزام ها در داغستان وجود ندارد.
داغستان به یک مرکز توانبخشی نیاز دارد که در آن از حیوانات زخمی و ضعیف مراقبت کنند و آنها را نگهداری کنند. گاپیزوف در پایان گفت: چنین مراکزی در قزاقستان، ایران، ولادی وستوک، کالینینگراد، سن پترزبورگ و بایکال وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала