مقام ایرانی از تداوم ترانزیت کالاهای روسی از طریق راه آهن ایران خبر داد

CC BY 2.0 / Blackthorne57 / Iranian Railways 5401مقام ایرانی از تداوم ترانزیت کالاهای روسی از طریق راه آهن ایران خبر داد
مقام ایرانی از تداوم ترانزیت کالاهای روسی از طریق راه آهن ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران: بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق ایران صادر می‌شود
به گزارش اسپوتنیک، میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران، گفت: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس می‌شوند و تا بندرعباس در مدت کمتر از 3 روز طی شده و سپس با کشتی به سمت هند حمل می‌شوند.
مدیر عامل راه‌آهن ایران با اشاره به دستاوردهای سفر خود به کشور روسیه اظهار کرد: در راستای تعامل با کشور روسیه به دعوت رئیس راه‌آهن روسیه به مسکو رفتم و آنجا در اجلاس CCTT که یک شورای مهم در حوزه اوراسیا است شرکت کرده و به دعوت رئیس راه‌آهن روسیه در آنجا سخنرانی انجام دادم.
وی با یادآوری از اینکه در این اجلاس، فورواردها نیز حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ملاقات خصوصی و همچنین جلسات دوجانبه با رئیس راه‌آهن روسیه به منظور امضای قراردادی که ناظر بر یکپارچه کردن تعرفه‌ها است، انجام دادیم.
علیرضا پیمان پاک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
روسیه و ایران بر سر پروژه های مشترک در صنعت هوانوردی و کشتی سازی به توافق رسیدند
صالحی اظهار کرد: در این سفر، در رابطه با مسیری که 30 هزار تن کالا در آن جا به جا شده بود، نهایتاً قراردادی به امضا رسید که می‌تواند به چند میلیون تن ادامه پیدا کند. همچنین یک محصول دیگر ذغال سنگ است که آن هم با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده بود، همان جا بارگیری شد و به نظر، اولین قطار ذغال سنگی خواهد بود که از روسیه به سمت ایران حرکت خود را آغاز کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران دستور کار دولت سیزدهم را دیپلماسی حمل و نقل دانست و تاکید کرد: ما امروز از تک محصولی به سمت چند محصولی حرکت کردیم و این تعاملات نیز روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با یادآوری اینکه توافقات انجام شده بین راه‌آهن‌های ایران و روسیه فراتر از سایر قراردادها و تفاهمات انجام شده بود، افزود: از ابتدای مهرماه، یک روز در میان و بستگی به باری که وجود داشته است، یک قطار 30 تا 50 واگنی از مرز سرخس تحویل گرفتیم و ظرف کمتر از سه روز در بندرعباس تحویل دادیم که این حرکت هم‌اکنون ساری و جاری شده است.
صالحی خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر محصول کود، در حوزه ذغال سنگ هم این سیر به جریان افتاده و روز به روز در حال توسعه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала