مالی: آمریکا قصد دارد تحویل تسلیحات ایران به روسیه را مختل کند

© Photo / IRNAرابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2022
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا، مالی: آمریکا تلاش خواهد کرد تا تامین تسلیحات از ایران به روسیه را مختل کند.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ایالات متحده قصد دارد بر تامین تسلیحات به روسیه که منتسب به تهران است و اعتراضات جاری در این کشور تمرکز کند و نه بر مذاکره برای بازگرداندن توافق هسته ای.
وی افزود: ایران علاقه ای به این معامله ندارد و بنابراین ما روی موضوعات دیگر تمرکز کرده ایم. در حال حاضر می توانیم با تلاش برای مهار و مختل کردن عرضه تسلیحات به روسیه و با تلاش برای حمایت از آرمان های مردم ایران، جریان را تغییر دهیم. (تظاهرات در حال انجام در کشور).
به گفته وی، آمریکا هیچ فایده ای برای ادامه کار برای بازگرداندن توافق هسته ای ایران نمی بیند، زیرا خود تهران به آن علاقه ای ندارد.
او گفت: "چه فایده ای دارد؟ اگر ایران خود با درخواست های غیرقابل قبول به میز مذاکره بازمی گردد، چرا باید روی این موضوع تمرکز کنیم؟ در حال حاضر، ما روی توافق هسته ای تمرکز نمی کنیم زیرا نمی توانیم عقب نشینی کنیم و به توافق برسیم. نماینده ویژه آمریکا توضیح داد.
کشورهای غربی ادعا می‌کنند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می‌دهد. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала