تخلیه محموله نفتکش لانا در سوریه

© Photo / IRNAتخلیه محموله نفتکش لانا در سوریه
تخلیه محموله نفتکش لانا در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
اشتراک
خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک نفتکش که پیشتر با پرچم ایران تردد می کرد و چند ماه پیش حوالی یونان توقیف شده بود، سرانجام محموله خود را به سوریه تحویل داد.
به گزارش اسپوتنیک، در ادامه این گزارش رویترز عنوان شد: نفتکش "لانا" که پیشتر "پگاس" نام داشت، محموله ۷۰۰ هزار بشکه ای خود را دیروز (۱۱آذر) در بندر بانیاس سوریه تخلیه کرد. این در حالی است که سوریه با مشکل کمبود سوخت دست و پنجه نرم کرده و در بخش مخابرات و برق نیز با قطعی مکرر مواجه است.
منابع آگاه اواخر آبان به رویترز گفته بودند که یونان و ایران برای رهایی کشتی های نفتکش با پرچم آتن در خلیج فارس به توافق رسیده اند.
یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را تحویل آمریکا داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2022
انتقال نفت ایران به کشتی لانا در آب‌های یونان
موسسات رهگیری مسیر شناورها نیز کشتی های "دلتا پوزیدون" و "ام تی پرودنت واریور" را در مسیر بیرون رفتن از آب های ساحلی ایران، رهگیری کردند.
نیروهای ایران در ماه مه در واکنش به توقیف نفت یک کشتی با پرچم ایران توسط ایالات متحده در یونان، از حرکت این شناورها جلوگیری کرده بودند.
خبرگزاری رویترز ۲۴ مرداد به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نفتکش دارای پرچم ایران، پس از پایان بارگیری دوباره محموله نفتی که آمریکا پیشتر توقیف کرده بود، آماده خروج از آب های یونان و حرکت به سوی ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала