Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

لحظات به یاد ماندنی از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2022

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 در قطر طبق قرعه کشی در گروه B قرار گرفته و در 3 دیدار مقابل تیم های انگلیس، ولز و آمریکا بازی کرده است. هر کدام از این 3 بازی ویژگی های خاصی داشت و لحظات به یاد ماندنی را به جا گذاشت.
ایران – انگلیس: بازی بیشترین رکوردها
پیش از آغاز بازی بازیکنان انگلیس در مقابل تیم ملی ایران زانو زدند. در این بازی برای اولین بار در 72 سال شرکت تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال، این تیم 6 گل دریافت کرد، برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی، یک بازیکن ایرانی (مهدی طارمی) موفق به 2 بار گلزنی شد و ایرانی‌ها برای نخستین بار 6 تعویض انجام دادند. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران در دقیقه 8 بازی از ناحیه صورت دچار مصدومیت جدی شد و نتوانست به بازی ادامه دهد.
© AFP 2023 / Anne-Christine Poujoulatمصدومیت علیرضا بیرانوند، دروازه‌ بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022
مصدومیت علیرضا بیرانوند، دروازه‌ بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
مصدومیت علیرضا بیرانوند، دروازه‌ بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022
برای اولین بار در تاریخ، بازی 24 دقیقه بیشتر به طول انجامید و انگلیسی‌ها در این بازه رکورد گل‌های زده خود را جا به جا کردند و 35 پاس دادند. این بازی با نتیجه 6 بر 2 با پیروزی انگلیس به پایان رسید.
ایران – ولز: بازی اشک شوق و شادی
گرت بیل، کاپیتان تیم ملی ولز با بازی مقابل شاگردان کارلوس کی روش رکورد بیشتری بازی ملی در تاریخ ولز را با ۱۱۰ بازی شکست و صدر قرار گرفت. وین هنسی، دروازه بان تیم ملی ولز در این بازی در دقیقه 86 پس از برخورد با مهدی طارمی کارت قرمز را دریافت کرد و اولین اخراجی جام جهانی 2022 لقب گرفت. روزبه چشمی دیرهنگام ترین گل پیروزی بخش جام جهانی را در بازی با ولز به ثمر رساند. بازی با نتیجه 2 بر یک به نفع ایران تمام شد.
© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر خوشحالی بازیکنان ایرانی بعد از پیروزی بر تیم ملی ولز در جام جهانی 2022
خوشحالی بازیکنان ایرانی بعد از پیروزی بر تیم ملی ولز در جام جهانی 2022  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
خوشحالی بازیکنان ایرانی بعد از پیروزی بر تیم ملی ولز در جام جهانی 2022
در این بازی با به صدا درآمدن سوت پایان بازی هواداران سرخ‌پوش ولز در پشت دروازه تیم ملی ایران شروع به تشویق شاگران کی‌روش کردند. بازیکنان تیم ملی ایران نیز پس از مشاهده این اقدام کم سابقه، به سمت آنها رفتند و همراه با هواداران ولز برایشان دست زدند.
ایران – آمریکا: بازهم سیاسی ترین بازی جام جهانی شد
بازی ایران در مقابل آمریکا تاریخ 24 سال پیش را به نوعی تکرار کرد چرا که دوباره به عنوان سیاسی ترین بازی در جام جهانی 2022 انتخاب شد. بازیکنان تیم ملی آمریکا به سمت ایرانیان رفتند و قبل از آغاز این بازی با بازیکنان ایرانی دست دادند. تایلر آدامز، کاپیتان تیم ملی آمریکا اولین بازیکنی بود که در این دیدار کارت زرد گرفت. محمدحسین کنعانی‌ زادگان، مدافع تیم ملی ایران به علت اعتراض به تصمیم داور نیز کارت زرد را از روی نیمکت به دست آورد. این بازی با نتیجه 1 بر صفر به نفع تیم ملی آمریکا به پایان رسید.
تیم ملی فوتبال ایران در نزدیک‌ترین حالت ممکن به مرحله حذفی در ادوار حضورش در جام جهانی، به شکلی غیرمنتظره از صعود به جمع شانزده تیم پایانی باز ماند تا لذت تماشای بازی تیم ملی برابر هلند نصیب هواداران نشود. انتشار تصاویری از اشک‌های ناراحت‌کننده ملی‌پوشان ایران نشان از همین موضوع داشت که از بازیکنان ثابت تا ذخیره همه و همه به خاطر رنگ باختن رویای صعود، شب دشواری را روی چمن و صندلی‌های نیمکت ورزشگاه الثمامه تجربه کردند.
تیموتی وه‌آ، مهاجم تیم ملی فوتبال آمریکا پس از این بازی در استوری حساب اینستاگرامی خود نوشت:
همیشه [بازی با ایران] برای من چیزی فراتر از فوتبال بوده است و دوست دارم عشقم را به این تیم فوق‌العاده [ایران] بفرستم. آنها غرور و عشق زیادی به کشور و احترام به مردم‌شان نشان دادند. با احترام، افتخار بود در زمینی بودم که چنین بازیکنان بزرگ و چنین بازیکنان الهام‌بخشی در آن حضور داشتند.
در پایان این بازی و به صدا درآمدن سوت داور رامین رضاییان کنترل احساساتش را از دست داد و به روی زمین دراز کشید و به گریه افتاد. سرمربی و بعضب از بازیکنان تیم ملی آمریکا با دیدن آشک‌های ناراحتی بازیکنان ایرانی به سمت آنها آمدند و با ابراز دلداری خاص ایرانیان را در آغوش گرفتند.
© AFP 2023 / Fadel Sennaاشکهای رامین رضایان پس از بازی با تیم آمریکا در جام جهانی 2022
اشکهای رامین رضایان پس از بازی با تیم آمریکا در جام جهانی 2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشکهای رامین رضایان پس از بازی با تیم آمریکا در جام جهانی 2022
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала