روسیه فناوری جدیدی را برای از بین بردن زباله های فضایی ایجاد کرده است

© Depositphotos.com / Petrovich99زباله های فضایی
زباله های فضایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
سرویس مطبوعاتی دانشگاه سامارا اعلام کرد دانشمندان این دانشگاه فناوری لازم را برای انجام ماموریت پاکسازی موثر و ایمن مدار زمین از زباله ها با استفاده از یک دستگاه زباله روب فضایی ایجاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: این فناوری یک تکنیک بهبود یافته برای تمیز کردن مدار زمین با استفاده از یک مشعل پلاسمایی است که جریان یونی است که توسط موتور الکتریکی یک دستگاه زباله روب فضایی ایجاد می شود. با این روش تمیز کردن، "جارو" پلاسمایی پاکبان فضایی، زباله‌های فضایی را با جریانی از یون‌ها در جهت درست جارو می‌کند و آن‌ها را برای احتراق بعدی در لایه‌های متراکم به جو زمین می‌فرستد یا آن‌ها را به مدار ویژه دفن ، محل دفن زباله مداری منتقل می‌کند.
ماکت ماهواره گلوناس ـ ام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
روسیه آخرین ماهواره از نوع "گلوناس ـ ام" را به فضا پرتاب کرد
این فناوری در کتاب "دینامیک فضایی و کنترل زباله‌های فضایی در حین حمل و نقل توسط جریان یونی" که در ماه نوامبر توسط Elsevier، یکی از چهار مؤسسه انتشارات علمی بزرگ در جهان منتشر شده، توضیح داده شده است. نویسندگان این اثر علمی پروفسور ولادیمیر اصلانوف، رئیس گروه مکانیک نظری دانشگاه سامارا و الکساندر لدکوف، دانشیار گروه مکانیک نظری موسسه فناوری موشک و فضایی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала