اتحادیه اروپا توییتر را تهدید به ممنوعیت کرد

© AP Photo / Matt Rourke, Fileاتحادیه اروپا توییتر را تهدید به ممنوعیت کرد
اتحادیه اروپا توییتر را تهدید به ممنوعیت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا تهدید کرد که اگر ایلان ماسک قوانین مربوط به محتوا را رعایت نکند، توییتر را ممنوع خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منبع مطلع، اعلام کرد: اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر ایلان ماسک، مالک این شبکه اجتماعی، قوانین اتحادیه اروپا در مورد تعدیل محتوا را رعایت نکند، توئیتر را در قلمرو خود ممنوع خواهد کرد.
منبع افزود: تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا، که مسئول اجرای قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا است، روز چهارشنبه طی تماس ویدیویی با ماسک این تهدید را ابراز کرد.
طبق گزارش این نشریه، به ماسک هشدار داده شده است که اگر به این قوانین پایبند نباشد، توییتر در معرض خطر نقض قانون جدید خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا قرار می گیرد که استانداردهایی را برای نحوه تعدیل محتوا توسط شرکت های فناوری تعیین می کند. خاطرنشان می شود که اگر توییتر قانون را زیر پا بگذارد، این شبکه اجتماعی با ممنوعیت در اتحادیه اروپا یا جریمه تا 6 درصد از گردش مالی جهانی مواجه خواهد شد. در عین حال، منبع ادعا می کند که ماسک بارها این قانون را "بسیار معقول" خوانده و گفته است که باید "در سراسر جهان" اعمال شود.
علاوه بر این، برتون از ماسک خواست تا قوانین سختگیرانه ای را برای تبلیغات اعمال کند که شامل ممنوعیت "هدف قرار دادن" کودکان و ممنوعیت "هدف قرار دادن" همه کاربران بر اساس "اطلاعات حساس" مانند اعتقادات مذهبی و سیاسی است.
پیش از این، ماسک پس از اینکه اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی او به نفع "عفو" صفحات صحبت کردند، اعلام کرد که حساب های مسدود شده را در این شبکه اجتماعی بازیابی خواهد کرد. پیش از این، صفحه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بر اساس نظرسنجی باز شده بود.
در پایان ماه اکتبر، ماسک سرانجام قرارداد 44 میلیارد دلاری برای تصاحب توییتر را بست. وی قول داد سیاست تحریریه شبکه اجتماعی را که به دلیل سانسور شدید مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود آزادسازی کند و شورای تعدیل محتوا ایجاد کند و تا زمانی که این شورا کار نکند، درباره سیاست تحریریه و بازگرداندن حساب های مسدود شده تصمیمات جهانی نگیرید. ماسک همچنین هشدار داد که این شبکه اجتماعی "قرار است کارهای احمقانه زیادی" در آینده نزدیک انجام دهد. این شرکت قصد دارد "آنچه را که کار می کند حفظ کند و آنچه کار نمی کند را تغییر دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала