گزارش و تحلیل

شرکت های کوچک و متوسط ایران برطرف کننده ی نیاز های بازار روسیه

© Depositphotos.com / AaelboeollosyФлаги Ирана и России
Флаги Ирана и России - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
اختصاصی
بزرگ ‌ترین هیات تجاری روسی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری در تهران حضور یافتند.
اسپوتنیک - به موجب توافق اتاق بازرگانی تهران و مرکز صادرات فدراسیون روسیه در سال ۲۰۲۰، بزرگ ‌ترین هیات تجاری روسی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری در تهران حضور یافتند و پس از آن نیز به طور متوالی هیات های کوچک و بزرگ متشکل از تجار بخش های صنعتی، کشاورزی، دارویی، حمل و نقل، خودرو سازی و صنایع غذایی راهی ایران شدند.
ایران این هفته نیز میزبان هیئتی متشکل از بیش از ۳۰ شرکت روسی است که در صدد کشف پتانسیل های کصور چهار فصل برای تجارت هستند، این رفت و آمد ها آن هم در شرایطی که اکنون روسیه نیز درگیر تحریمات است نشاندهده ی آن است که روسیه می‌خواهد از این فرصت برای دور زدن تحریم‌های غرب استفاده کند، این در شرایطی است که ایران همچنان خود تحت تحریم قرار دارد و خبری از نتیجه نهایی مذاکرات برجام نیست.
آقای دکتر علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
همگی از نقش استثنایی شرکت های کوچک و متوسط در تولید و توزیع ثروت در کشورها و سرتاسر جهان آگاهیم.
ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌تواند باعث توزیع عادلانه ثروت در جهان شود، شرکت های کوچک و متوسط بر خلاف مزیت های متنوعی که دارند با موانع و چالش هایی نیز رو به رو هستند لذا لازم است کشورها برای توسعه این شرکت ها گام های اساسی بردارند، با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای کوچک و متوسط و اینکه بیش از ۹۴ درصد شرکت های تولیدی ایران را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند.
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
امیدواری ایران به افزایش 5 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری با روسیه
سازمان صنایع کوچک و شرکت های متوسط ایران تلاش می‌کند تا با اعمال سیاست های توسعه ای بستر لازم را برای رقابتی کردن صنایع کوچک فراهم کنند.
وی افزود:
سازمان صنایع کوچک در دو زیر شاخه مهم فعالیت می‌کند یک زیرساخت ها شامل ایجاد پارک ها و مناطق صنعتی، مراکز خدمات فناوری و تجاری، پارک های فناوری و مجموعه تصفیه خانه ها و دوم خدمات پشتیبانی به نفع صنایع کوچک و متوسط شامل حمایت از توسعه بازار، کارآفرینی، آموزش بنگاههای کوچک، توسعه خوشه های صنعتی، برگزاری نمایشگاه‌ها، توسعه صادرات و کنسرسیوم صادراتی.
تاکنون بیش از ۹۰۰ منطقه‌ ی صنعتی فرد جمهوری اسلامی ایران مورد بهره برداری قرار گرفته که بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی در آن فعال هستند.
این شرکت ها قابلیت های بسیار خوب برای توسعه همکاری با شرکت‌های روسی دارند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین بیان کرد:
بخش خصوصی نقش چشمگیری در حوزه تجارت و توسعه روابط تجاری با روسیه دارند و اتفاق خوبی که امروز در حال وقوع است اتصال بخش‌های خصوصی دو کشور به یکدیگر است تمام تلاش ما باید این باشد که بخش خصوصی دو کشور بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
ما شرکت های توانمند بسیار خوبی در ایران داریم که عمده فعالیت های شرکت های کوچک و متوسط ایران مورد نیاز بازار فعلی روسیه است یعنی در حوزه های مواد غذایی، مواد شیمیایی، کانی های غیرفلزی و فلزی مجموعه‌های ایران فرصت های بسیار خوبی را فراهم می‌ کنند تا تبادل کالا، اطلاعات و فناوری بین شرکت ها انجام شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت بخش خصوصی در افزایش نرخ تجارت دو کشور ایران و روسیه اظهار داشت:
بخشی که روسیه بسیار برای مبادله با آن در ایران استقبال نشان داده حوزه مواد غذایی، کشاورزی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، پتروشیمی، صنایع دارویی و مواد شیمیایی می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала