سرمربی تیم آمریکا: بابت موضوع "پرچم ایران" عذر می‌خواهیم

سرمربی آمریکا
سرمربی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار برابر ایران گفت این بازی برای هر 2 تیم اهمیت زیادی دارد و ما برای این دیدار مهم آماده هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار برابر ایران گفت: "وقتی در جام جهانی هستیم باید مثل برادر با هم‌ بازی کنیم‌ چرا که این‌ یک‌ ورزش است. بابت اتفاقی (موضوع پرچم ایران) که رخ داد، عذرخواهی می‌کنیم".
وی در پاسخ به این پرسش که "اگر در دنیا نظرسنجی کنید، فکر می‌کنید چند درصد مردم از برد ایران‌ و چند درصد از پیروزی آمریکا خوشحال می‌شوند؟" گفت: "وقتی در مورد مسابقه فکر می‌کنم، می‌بینم افراد دیگری هستند که شاید ملاحظاتی داشته باشند اما این‌ برای‌ ما فوتبال هست و می‌خواهیم روی کار خود تمرکز کنیم".
سرمربی تیم ملی آمریکا در خصوص اشتباه فدراسیون این کشور در انتشار عکس پرچم ایران بدون نام "الله"، گفت: "ما نظری در این خصوص نداشتیم. کار و تمرکز ما روی مسابقه فردا است. چهار سال کار کردیم و فردا فقط به برد فکر می‌کنیم".
برهالتر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حاشیه‌سازی‌های آمریکا به ضرر این تیم هست یا به آنها روحیه می‌دهد، اظهار داشت: "ما و بازیکنان چیزی در خصوص این‌ پست‌ نمی‌دانستیم و فکر ما فقط موفقیت در فوتبال است‌. ما بابت اتفاقی که رخ داده معذرت می‌خواهیم‌ و فقط همین را می‌توانم بگویم".
وی در خصوص دیدار فردا گفت: "تیم بسیار خوبی حریف ماست. این تیم سال‌ها کارکرده و این روند از جام جهانی قبل شروع شده است. آنها در خط حمله بازیکن‌ خوبی مثل مهدی طارمی و یک سرمربی بزرگ دارند که این‌ها کار را برای ما سخت می‌کند".
برهالتر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه "ورزش‌ دلیل نزدیکی ملت‌ها است اما چرا از دولت‌مردان خود نمی‌خواهید ناوهای‌ نظامی را از منطقه خاورمیانه خارج کنند؟" گفت:‌ "من با شما موافق هستم و ورزش باید کشورها و مردم را نزدیک‌ کند. وقتی در جام جهانی هستیم باید مثل برادر با هم‌بازی کنیم‌ چرا که این‌ یک‌ ورزش است".
وی در خصوص‌ حرف‌های غیرمحترمانه یورگن کلینزمن علیه ایران نیز اظهار داشت: "من اینجا آمدم در مورد بازی ایران و آمریکا حرف بزنم اما شما در خصوص کسی صحبت می‌کنید که در تلویزیون حرف‌ زده و من نمی‌توانم اینجا پاسخ دهم".
وی در خصوص اینکه چرا در آمریکا کسی از این تیم حمایت نمی‌کند، گفت: "به نظر می رسد حمایت خوبی در کشورمان داریم و آمریکا با کشورهای زیادی در رقابت است".
سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در خصوص اینکه ایرانی‌ها نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند، اظهار داشت: "در مورد سیاست اطلاع ندارم‌ و در مورد سیاست بین‌الملل هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم".
وی در خصوص جام جهانی 1998 گفت: اآن بازی در مغز من حفره‌ای ایجاد کرده است. یک تیم به نام ایران بود که می‌خواست بازی را ببرد و حریفی که انقدر ذهنیت برتر نداشت. قطعا از اشتباهات گذشته درس می‌گیریم و نمی‌خواهیم آنها را تکرار کنیم.
لازم به یادآوری است، فدراسیون فوتبال آمریکا بامداد یکشنبه در حساب کاربری تیم ملی خود در توییتر، پرچم ایران را بدون نشان "الله" منتشر کرد و اعلام کرد که تصمیم گرفته است پرچم رسمی ایران را از شبکه های اجتماعی خود حذف کند تا "حمایت از زنان در ایران که برای حقوق بشر مبارزه می کنند" را نشان دهد. این اقدام در بحبوحه اعتراضات در ایران و قبل از بازی سه شنبه آمریکا و ایران در جام جهانی قطر انجام شد که تیم صعود کننده به مرحله بعدی را مشخص می کند. دولت ایران در پاسخ، ایالات متحده را متهم کرد که نام "خدا" را از پرچم ملی ایران حذف کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала