آلمان می خواهد سامانه های پاتریوت خود را در سیستم دفاع هوایی ناتو حفظ کند

CC BY-SA 2.0 / Sivi Steys / Patriotژنرال آمریکایی از کمبود سامانه های دفاع هوایی "پاتریوت" شکایت کرد
ژنرال آمریکایی از کمبود سامانه های دفاع هوایی پاتریوت شکایت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع آلمان از تمایل کشورش برای در اختیار گذاشتن و حفظ سامانه های موشکی ضدهوایی پاتریوت برای ناتو خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، آرنو کولاتس، سخنگوی وزارت دفاع آلمان، در اظهارنظری درباره پیشنهاد لهستان برای استقرار سامانه‌های پدافند هوایی آلمان در خاک اوکراین به خبرنگاران گفت: "آلمان مایل است سامانه‌های موشکی ضد هوایی پاتریوت خود را در سیستم پدافند هوایی ناتو باقی بگذارد".
او گفت: " در وحله اول، ما به صراحت اعلام می کنیم که پیشنهاد خود را به دوستان لهستانی خود حفظ کرده و خوشحال خواهیم شد که اگر مایل باشند، از آنها در حفاظت از حریم هوایی لهستان در برابر مداخلات خارجی، هم با گشت زنی و هم با تقویت گشت هوایی، حمایت کنیم. البته هر دو پیشنهاد هنوز معتبر هستند".
وی در عین حال تصریح کرد که سامانه های پاتریوت آلمان بخشی جدایی ناپذیر از پدافند هوایی ناتو هستند.
سخنگوی وزارت دفاع آلمان در ادامه گفت:" این سهم ما در سیستم دفاع هوایی ناتو است. ما همچنین تعهدی نسبت به شرکای خود داریم که سال آینده این سامانه ها را در اختیار نیروی مداخله سریع ناتو قرار دهیم. بر این اساس، ما البته خودمان تصمیم می گیریم که چگونه به این تعهدات عمل کنیم. واقعیت این است که ما به این نیروها نیاز داریم تا بتوانیم به این تعهدات عمل کنیم. به همین دلیل است که علاقه زیادی به حفظ این سامانه های پاتریوت در سیستم ناتو وجود دارد".
پیش از این نیز، کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان از توافق با همتای لهستانی خود برای گشت زنی در حریم هوایی لهستان توسط جنگنده های یوروفایتر آلمان و استقرار سامانه های پدافند هوایی پاتریوت در این کشور خبر داده بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала