رسانه ها: تردید آلمان برای ادامه کمک به کی یف به خاطر هجوم مهاجران اوکراینی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم آلمان
پرچم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2022
اشتراک
واشنگتن پست کاهش حمایت از کی یف در آلمان را با آلمانی ها از پناهندگان اوکراینی مرتبط دانست
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست می نویسد، تمایل مردم عادی آلمان برای کمک به اوکراین به نسبت مستقیم با افزایش تعداد پناهندگان اوکراینی در این کشور، ضعیف می شود.
این نشریه اضافه می کند: "با درک شدت بار مالی و اجتماعی ناشی از پذیرش مهاجران، مهمان‌نوازی آلمان‌ها نسبت به پناهندگان جدید اوکراینی روز به روز ضعیف‌تر می‌شود".
این روزنامه با استناد به نتایج یک نظرسنجی می نویسد، آلمانی ها همچنان نسبت به رژیم کی یف ابراز همدردی می کنند، اما اکثر آنها مطمئن هستند که برلین پیشتر، به اندازه کافی یا حتی بیش از حد "برادری" خود را نسبت به اوکراین ثابت کرده است.
خاطرنشان می شود که عدم تمایل به مشارکت در بحران اوکراین نیز ممکن است به ضدیت نسبت به مداخله نظامی مربوط باشد که این کشور پس از جنگ جهانی دوم به خود القا کرد.
در پایان مقاله این روزنامه آمده است: "در این راستا، تصمیم دولت آلمان برای ارسال تسلیحات به اوکراین یک تغییر انقلابی در سیاست خارجی این کشور بود که به کنار گذاشتن خصومت در خارج از کشور پایبند بود".
لازم به یادآوری است، روز دوشنبه نیر تظاهراتی در لایپزیگ آلمان برگزار شد که در آن معترضان خواستار توقف هرگونه کمک نظامی آلمان به اوکراین شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала