رهبر چین از تمایل خود برای توسعه روابط پکن با کره شمالی خبر داد

© AP Photo / Andy Wongشی جین پینگ، رهبر چین
شی جین پینگ، رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
شی جین پینگ، رهبر چین، در پیامی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تمایل جمهوری خلق چین را برای حفاظت و توسعه روابط دوستانه با پیونگ یانگ در شرایط تغییرات تاریخی در حال وقوع در جهان به منظور کمک به ثبات و توسعه ابراز کرد تا سهم خود را در رفاه منطقه و کل جهان ادا کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر کرده است.
پیش از این، کیم جونگ اون ، به مناسبت انتخاب مجدد شی جین پینگ، رهبر چین به عنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در بیستمین کنگره حزب حاکم در چین که در ماه اکتبر برگزار شد، پیام تبریکی به وی ارسال کرده بود.
شی جین پینگ از کیم جونگ اون برای ارسال پیام تبریک تشکر نموده و خاطرنشان کرد که این نشان می دهد که رهبر کره شمالی، حزب و مردم کره شمالی با چین دوست هستند و بر توسعه روابط چین و کره تمرکز دارند.
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
بایدن قصد دارد چین را از ادامه حمایت از کره شمالی بر حذر دارد
شی جین پینگ گفت: "من روابط چین و کره شمالی را بسیار مهم می‌دانم. در سال‌های اخیر، من و رفیق دبیرکل (کیم جونگ اون) چند بار ملاقات کرده‌ایم و در مورد چند چیز مهم به تفاهم مشترک رسیده‌ وبه این ترتیب روابط بین دو کشور را توسعه داده ، صفحه جدیدی در تاریخ گشوده و بر این اساس به روند حل سیاسی مسئله شبه جزیره کره نیرو بخشیده و با قدرت از منافع مشترک مردم خود و همچنین صلح و ثبات در منطقه و جهان دفاع کردیم.
وی افزود که تغییرات بی‌سابقه‌ای در جهان، در تاریخ و دوران در حال رخ دادن است و چین مایل است در این شرایط روابط خود را با کره شمالی تقویت کند.
شی جین پینگ گفت: "در شرایط جدید، من قصد دارم به همراه رفیق دبیرکل، کار بر روی ایجاد و مدیریت روابط چین و کره شمالی را تشدید کرده، به نحو عالی از این روابط دفاع و آنها را تقویت نموده، آنها را به بهترین شکل ممکن توسعه داده و از این طریق رفاه بهتر مردم هر دو کشور را تضمین ، تکامل آرمان سوسیالیستی را تشویق و سهم جدید و فعالی در ارتقای صلح، ثبات، توسعه و رفاه در منطقه و سراسر جهان ادا کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала