رسانه: محدودیت قیمت نفت روسیه نه تنها به مسکو، بلکه به اتحادیه اروپا نیز آسیب می رساند

© AP Photo / Hasan Jamaliمحدودیت قیمت نفت روسیه نه تنها به مسکو، بلکه به اتحادیه اروپا نیز آسیب می رساند
محدودیت قیمت نفت روسیه نه تنها به مسکو، بلکه به اتحادیه اروپا نیز آسیب می رساند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
روزنامه چینی گلوبال تایمز می نویسد که احتمال تعیین سقف قیمت نفت روسیه هم به مسکو و هم به بروکسل آسیب می رساند و تنها به نفع واشنگتن خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، لی هایدونگ، استاد انستیتوی روابط بین‌الملل در دانشگاه امور خارجه چین معتقد است کشورهای اروپایی که در مورد سقف قیمت نفت روسیه در حال بحث هستند ، به طور فزاینده‌ای درک می کنند که تلاش ایالات متحده برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا برای انجام اقداماتی علیه روسیه برای افزایش سود و نفع واشنگتن است. نشریه چینی به این دلیل اختلافات در حال ظهور در مورد موضوع محدودیت قیمت در کشورهای اتحادیه اروپا، را "قابل پیش بینی" می داند.
لی هایدونگ همچنین معتقد است که اعمال محدودیت قیمت نفت روسیه نه تنها به اتحادیه اروپا که در حال حاضر با بحران انرژی مواجه است، آسیب خواهد رساند، بلکه باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی خواهد شد.
ایران جای دوم در صادرات نفت به هند را به خود اختصاص داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
کارشناس: رویکرد آمریکا به سقف قیمت نشان می دهد که عرضه نفت روسیه کاهش نخواهد یافت
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که دیپلمات های اروپایی قصد دارند روز جمعه درباره این موضوع بحث کنند. بلومبرگ بعداً گزارش داد که دیپلمات های اتحادیه اروپا این مذاکرات را به تعویق انداخته اند.
در همان زمان، روزنامه پولیتیکو گزارش داد که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از پیشنهاد تعیین سقف قیمت نفت روسیه در سطح 65 تا 70 دلار در هر بشکه حمایت کردند. در عین حال، طبق گزارش رسانه‌ها، لهستان با بیان این که "بیش از حد نرم" است، با سقف قیمت 65 دلار برای نفت روسیه موافقت نمی‌کند، در حالی که یونان موافق سقف زیر 70 دلار در هر بشکه نیست.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اظهار نظر در مورد ایده غرب برای محدود کردن قیمت‌ها برای منابع انرژی روسیه، بارها اعلام کرده است که روسیه در صورت مغایرت با منافع این کشور، هبچ چیزی به خارج از کشور عصادر نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز گفت که روسیه تنها بر اساس شرایط بازار کار خواهد کرد و به کشورهایی که سقف قیمتی اعمال می کنند، نه به قیمت 60 دلار در هر بشکه و نه به هیچ قیمت دیگری، نفت صادر نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала