تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان در شرایط اعتراضات مخالفان

© AP Photo / Anjum Naveedتشدید تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان در شرایط اعتراضات مخالفان
تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان در شرایط اعتراضات مخالفان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
شبکه تلویزیونی "جئو تی وی" اعلام کرد پلیس اسلام آباد ساعاتی قبل از شروع اعتراضات حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان، تدابیر امنیتی را افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، در پایتخت پاکستان از جمله ورودی های شهر بسته شده، تردد در خیابان های اصلی ممنوع است و حفاظت از "منطقه قرمز" اسلام آباد - منطقه ای که ساختمان های اصلی دولتی در آن قرار دارد - تقویت شده است.
اوایل این هفته، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رهبر حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان، از هواداران خود خواست روز شنبه، 26 نوامبر در شهر راولپندی، واقع در نزدیکی اسلام آباد پایتخت این کشور، گرد هم آیند. حزب تحریک انصاف پاکستان همچنین درخواستی را برای تحصن مسالمت آمیز در منطقه فیض آباد واقع در مجاورت اسلام آباد برای مقامات شهر راولپندی ارسال کرد. گفته می شود که این تحصن توسط عمران خان، نخست وزیر پیشین رهبری خواهد شد.
عمران خان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2022
نخست وزیر سابق پاکستان مجروح شد + ویدئو
پیش از این، حزب تحریک انصاف پاکستان راهپیمایی خود را به سمت اسلام آباد، پایتخت این کشور را که پس از سوء قصد به جان رهبر این حزب قطع شده بود، از سر گرفت.
در اوایل ماه آوریل، مجلس سفلی پاکستان به عمران خان رای عدم اعتماد داد و شهباز شریف، رئیس حزب مخالف مسلمان لیگ پاکستان (N) را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد. او عملاً تنها نامزد انتخابات پس از کناره گیری حزب تحریک انصاف از پارلمان اندکی قبل از انتخاب نخست وزیر جدید بود. همزمان در آستانه رای گیری در پاکستان هزاران تجمع در حمایت از عمران خان و حزبش برگزار شد. همان‌طور که خود نخست‌وزیر سابق خاطرنشان کرد، "هرگز در تاریخ ما چنین جمعیت‌هایی به این صورت خودجوش و به این تعداد بیرون نیامده‌اند که یک دولت وارداتی به رهبری کلاهبرداران را رد کنند".
اندکی پس از انتصاب نخست وزیر جدید، عمران خان خواستار برگزاری فوری انتخابات پارلمانی در کشور شد که در نتیجه آن رئیس جدید دولت تعیین خواهد شد. با این حال، کمیسیون انتخابات پاکستان در اواخر آوریل اعلام کرد که تا ماه مه 2023 نمی تواند انتخابات عمومی برگزار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала