زلنسکی آمادگی خود را برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت کریمه از طریق روش های غیرنظامی اعلام کرد

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام آمادگی کرد، تا سرنوشت کریمه به روش های غیرنظامی حل شود
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جکهور اوکراین در مصاحبه ای با "فایننشال تایمز" اعتراف کرد که سرنوشت کریمه در دستور کار بین المللی قرار دارد.
زلنسکی گفت: "من درک می کنم که همه در مورد وضعیت و اینکه چه اتفاقی برای کریمه خواهد افتاد سردرگم هستند. اگر کسی آماده است راهی برای خلع اشغال کریمه به روش غیرنظامی به ما ارائه دهد، من فقط طرفدار آن خواهم بود."
در عین حال، وی خاطرنشان کرد که اگر تصمیم در مورد کریمه حاکی از آن باشد که این منطقه "بخشی از خاک روسیه است" هیچ کس "نباید وقت خود را تلف کند".
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به روسیه ملحق شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل به پیوستن به روسیه رای دادند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала