واکنش رهبر کریمه به ادعای کشته شدن شماری از مستشاران ایرانی در این شبه‌جزیره

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiسرگئی آکسیونوف، رهبر شبه جزیره کریمه
سرگئی آکسیونوف،  رهبر شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
سرگئی آکسیونوف، رهبر شبه جزیره کریمه اعلام کرد: خبر منتشره توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این منطقه روسیه، جعلی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی آکسیونوف گفت: "فوق العاده مزخرف است . به سختی می توان گفت که این چیست: تاثیر مشروب خواری، مواد مخدر، اسکیزوفرنی یا حماقت معمولی که مخاطبان غربی را هدف گرفته که با خوشحالی به هر قصه و افسانه ای از رژیم کی یف گوش می دهند.هر چه صندلی که این رژیم روی آن می‌نشیند بیشتر تکان بخورد، این داستان‌ها فوق‌العاده‌تر و با خیال پردازی بیشتری خواهند بود."
پبشتر دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، مدعی "کشته شدن شماری از مستشاران ایرانی در شبه‌جزیره کریمه" شده بود. الکسی دانیلوف ادعا کرد نیروهای ایرانی برای کمک به نظامیان روسیه به‌منظور به‌کارگیری پهپادهای شاهد-۱۳۶ در کریمه حضور دارند و شماری از آنها در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.
این مقام ارشد امنیتی اوکراین افزود: "هر ایرانی که با روس‌ها در مناطق اشغال‌شده همکاری کند، هدف قرار خواهد گرفت".
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین پهپادهایی را برای روسیه تامین کرده است. وی همچنین از عدم امکان دیدار تهران با کی یف در مورد پهپادها به دلیل غیبت طرف اوکراینی خبر داد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
گزارش و تحلیل
امیرعبداللهیان: اوکراین مدرکی برای پهپاد ارائه نکرد
امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد پیشتر به خبرنگاران گفت که تهران قاطعانه ادعاهایی مبنی بر انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اطلاعات جدید رسانه‌های آمریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در درگیری های نظامی در اوکراین را تکذیب کرد. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.
سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پیشتر گفته بود: کشورهای غربی برای استتار شکست خود در اجرای توافق هسته ای، روسیه و ایران را متهم به همکاری ادعایی در زمینه تامین پهپادها می کنند، اما هیستری آنها نشان می دهد که روند فکری دردناکی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد آینده برجام در جریان است. وی تاکید کرد که اتهامات کشورهای غربی درباره تحویل پهپادهای ایرانی، بی اساس است و با این کار آنها تلاش می کنند تحویل غیرقانونی تسلیحات خود به کی یف را توجیه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала