عضو مجمع تشخیص نظام: موافق فیلترینگ نیستم

© Photo / IRNAغلامرضا مصباحی مقدم
غلامرضا مصباحی مقدم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد طرفدار فیلترینگ اینترنت در ایران نیست.
به گزارش اسپوتنیک، این عضومجمع تشخیص نظام گفت : طرفدار مسدود شدن فضای مجازی نیستم بلکه باید این فضا مدیریت شود. اگرچه دیر به فکر مدیریت فضای مجازی افتادیم. شاید باید بیش ۱۰ سال قبل به این فکر می‌بودیم تا از این فضای جدید به عنوان یک فرصت بهره‌برداری کنیم. نسل جدید می‌توانست در این فضا توسط هنرمندان، معلمان و استادان تربیت شوند. در این باره به‌طور قطع در تولید محتوا ضعیف عمل کرده‌ایم.
تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
زنان ایرانی قربانی اصلی فیلترینگ اینستاگرام
مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: خانواده و سیستم آموزشی در فضای مجازی باید بر مبنای هویت ملی و دینی به شکل نرم و فرهنگی تربیت نسل جدید را برعهده می‌گرفت تا این نسل متاثر از فضای بیگانه قرار نگیرد.
وی درباره نحوه مواجهه اعضای خانواده‌اش با فضای مجازی، گفت: همه فرزندان من تحصیلات عالی دارند. ۸ نوه دارم و حقیقتا در این مدت با آنها کار شده است بطوریکه تحت تاثیر فضای بیگانه قرار نمی‌گیرند. کوچکترین نوه من چهار و نیم سال سن دارد. گاهی برای گرفتن تلفن همراه اشتیاق نشان می‌دهد اما مادرش مدیریت می‌کند و کاملا بر مبنای فرهنگ خودمان تحت نظارت است.
مجمع تشخیص مصلحت نظام از نهادهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که مهم‌ترین مسئولیتش، حل اختلاف میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است. تعداد اعضای این مجمع ۴۴ نفر ثابت و ۱ نفر مهمان متناسب با موضوع جلسه است که اعضای ثابت هر ۵ سال یکبار و با حکم رهبر ایران انتخاب می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала