رسانه ها: ژاپن موشک هایی با برد تا سه هزار کیلومتر تولید خواهد داد

© Photo / Northrop Grummanموشک‌ های مافوق صوت آمریکا
موشک‌ های مافوق صوت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
به گفته رسانه ها توکیو در حال بررسی و برنامه ریزی برای تولید و توسعه موشک های با برد تا 3 هزار کیلومتر می باشد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Mainichi می نویسد، دولت ژاپن در حال بررسی موضوع تولید موشک های هدایت شونده با برد تا 3000 کیلومتر و استقرار آنها در مناطق مختلف این کشور از جمله "هوکایدو" است.
در حال حاضر حداکثر برد پرتاب موشک های در خدمت ژاپن کمی بیش از 100 کیلومتر است. آنها "موشک های ضد کشتی نوع 12" هستند. به عنوان بخشی از برنامه افزایش توان دفاعی کشور، توکیو قصد دارد آنها را مدرنیزه کند تا برد پروازی را به 1000 کیلومتر یا کمی بیشتر افزایش دهد. امکان توسعه موشک های جدید از جمله مافوق صوت با برد 2000 تا 3000 کیلومتر نیز در حال بررسی است.
به گفته این نشریه استقرار آنها شامل سه مرحله خواهد بود. در مرحله اول، موشک های پیشرفته با برد حدود هزار کیلومتر در جزایر "نانسی" مستقر خواهند شد. این استقرار برای سال 2026 برنامه ریزی شده است.
در مرحله دوم قرار است موشک هایی با برد پروازی حدود 2000 کیلومتر در جزیره "هونشو" مستقر شوند. یک نامزد احتمالی منطقه اطراف کوه فوجی است. این نشریه چارچوب زمانی این مرحله را نشان نمی دهد.
مرحله سوم - استقرار موشک ها در جزیره شمالی هوکایدو - پس از توسعه موشک هایی با برد حدود 3 هزار کیلومتر پیش بینی می شود و برای اواسط دهه 2030 برنامه ریزی شده است.
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، طی یک سخنرانی در اوایل اکتبر گفت که توکیو همه گزینه ها برای حفاظت از مردم ژاپن، از جمله احتمال حمله تلافی جویانه را در نظر خواهد گرفت. تا پایان سال 2022، مقامات باید سه سند به روز شده در حوزه دفاعی ارائه دهند: "استراتژی امنیت ملی، هنجارهای برنامه دفاع ملی و برنامه دفاعی میان مدت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала